چگونه فیلترهای مینی اسپلیت را تمیز نگه داریم؟

تمیز کردن فیلترهای مینی اسپیلت

چگونه فیلترهای مینی اسپلیت را تمیز نگه داریم؟

مینی اسپلیت های بدون داکت نیازی به نگهداری زیادی ندارند، اما اگر می خواهید فیلترهای مینی اسپلیت خود را در شرایط مطلوب نگه دارید، چند راهکار برای تعمیر و نگهداری بهینه آن وجود دارد که باید به طور مرتب انجام شوند. یکی از مهمترین آنها، تمیز کردن فیلترهای هوا است. خوشبختانه این یک کار ساده است که می توانید به راحتی از خود مراقبت کنید. اگر مینی اسپلیت دارید، تمیز کردن فیلترها آسان است. برای انجام کار کافی است این پنج مرحله را دنبال کنید.

مراحل تمیزکاری دستگاه

دستگاه را خاموش کنید

قبل از اینکه فیلتر هوا را بردارید و تمیز کنید، باید مطمئن شوید که مینی اسپلیت خاموش است. این یک اقدام احتیاطی است که هم از شما و هم از سیستم تهویه مطبوع بدون کانال محافظت می کند

واحد دیواری را باز کنید 

هنگامی که مینی اسپلیت خود را خاموش کردید، می توانید آن را باز کنید. برای انجام این کار، پانل جلویی را به آرامی بلند کنید تا صدای کلیک ملایمی بشنوید. پانل باید به راحتی و بدون فشار باز شود. پس از باز شدن، می‌توانید فیلترهای هوا را ببینید.

به آرامی فیلترها را بردارید 

باید دو فیلتر هوا در داخل دستگاه وجود داشته باشد. در حالی که پانل جلویی باز است، فیلترها را به آرامی بیرون بکشید، مراقب باشید در حین برداشتن فیلترها گرد و غبار را از آن تکان ندهید.

فیلترها را جاروبرقی بکشید و یا بشویید 

با استفاده از یک جاروبرقی کم مصرف به همراه برس، فیلترها را به آرامی جاروبرقی بکشید. اگر کیت تمیز کننده مینی اسپلیت دارید، می توانید از اجزای کیت برای جاروبرقی فیلترها استفاده کنید.

اگر پس از جاروبرقی فیلترها گرد و غبار یا زباله باقی مانده است یا جاروبرقی برای استفاده ندارید، فیلترها باید با دست و با آب ولرم شسته شوند. کارآمدترین راه برای تمیز کردن فیلتر هوای مینی اسپلیت، استفاده از اسپری روی سینک آشپزخانه است. پس از تمیز کردن، اجازه دهید فیلترها در هوا خشک شوند. تا زمانی که کاملاً خشک نشده باشند، نباید آنها را در داخل دستگاه قرار دهید.

فیلترها را تعویض کنید 

هنگامی که فیلترهای شما کاملا خشک شدند، آنها را به آرامی به موقعیت اصلی خود در داخل دستگاه برگردانید. سپس، پانل جلویی را ببندید. هنگامی که فیلترها در جای خود قرار گرفتند و پانل جلویی بسته شد، می توانید مینی اسپلیت بدون داکت خود را دوباره روشن کنید.

چند بار باید فیلترهای مینی اسپلیت را تمیز کنید؟

به طور معمول توصیه می شود که فیلترهای هوای اسپلیت را هر دو هفته یکبار تمیز کنید و یک بار در سال فیلتر هوای آن را تعویض کنید. تمیز کردن منظم فیلترهای هوا مزیت های زیر را دارد:

  • بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان.
  • جلوگیری از کپک زدن در مینی اسپلیت.
  • بهبود راندمان مینی اسپلیت.
  • خانه و خانواده خود را سالم نگه دارید.

فراموش نکنید که برای تنظیم پمپ حرارتی اسپلیت نیز برنامه ریزی سالانه داشته باشید.

تمیز کردن فیلترهای هوا مهم است، اما این تنها وظیفه تعمیر و نگهداری نیست که باید انجام شود تا در شرایط خوبی نگه داشته شود. همچنین باید دو بار در سال برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که واحدهای داخلی و خارجی طبق برنامه کار می کنند و هر گونه مشکل جزئی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات اساسی برطرف کنید.

کلام آخر

بررسی های دوره ای مانند تمیز کردن و تعمیرهای دوره ای از ملزومات نگهداری برای نگهداری هر سیستم سرمایشی و گرمایشی است. برای نگهداری انواع اسپلیت، داکت اسپلیت، ومینی اسپلیت، تمیز کردن فیلترهای مینی اسپلیت امری ضرورری است.

مجموعه هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه، گرمایشی و سرمایشی با چند دهه سابقه درخشان می باشد. از جمله تجهیزات تولیدی می توان به چیلر، چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، مینی چیلر، هواساز صنعتی، برج خنک کننده، ایرواشر، هواساز و … اشاره کرد. برای مشاوره تخصصی رایگان و انتخاب بهترین سیستم تهویه متناسب فضای خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *