داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا اسپیلت کانالی سقفی امروزه به طور گسترده ای مورد توجه قرار دارند. این دستگاه ها در سقف کاذب قرار گرفته و پوشیده می باشند و فضایی را در کف اشغال نمی کند. همچنین به دلیل توزیع مناسب هوا از طریق کانال بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم جز اقتصادی ترین سیستم های تهویه مطبوع جهان بوده و قابلیت تامین سرمایش و گرمایش را بطور کامل دارد.

داکت اسپلیت ها از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از کندانسور و هواساز. این دو قسمت توسط لوله هایی به یکدیگر وصل شده اند. به هنگام نصب دو واحد (یونیت) داخلی و خارجی نصب میشود. که واحد داخلی در داخل واحد قرار میگیرد و یونیت خارجی در فضای باز و خارجی قرار می گیرد.

در واقع داکت اسپلیت ها مشابه کولرهای گازی هستنند تنها تفاوتی که با آن ها دارند این است که به جای اپراتور یا پانلی که روی دیوار نصب می شود و سطحی است، یک یونیت توکار برای تجهیزات نصب می شود و فقط یک دریچه از داخل اتاق در نظر گرفته شده است.

مکانیزم سرمایش در داکت اسپلیت مانند کولر گازی است اما در مکانیزم گرمایش متفاوت است. بدیهی است که در عملکرد داکت اسپلیت در مقایسه با کولر گازی تفاوت هایی وجود دارد.

مزایای داکت اسپلیت

  • امکان تهویه چندین فضا با یک دستگاه.
  • قابلیت اتصال به کویل آبگرم جهت تامین گرمایش کارکرد دستگاه در سه سرعت بالا، متوسط، کم.
  • کمتر شدن حجم لوله کشی مسی در مقایسه با سیستم اسپلیت و همچنین کاهش حجم لوله کشی آب گرم در مقایسه با رادیاتور، گرمایش از کف.
  • مجهز به فیلتر قابل شستشو و فیلتر ضد قارچ

داکت اسپلیت های موجود در بازار در دو نوع اینورتر و معمولی وجود دارد. که نوع اینورتر مصرف برقی کمتر، بازده بیشتر و سرعت خنک کردن این دستگاه بیشتر است. این دستگاه در مقایسه با نوع معمولی گران تر است اما از لحاظ بازده، مصرف انرژی و… گزینه مناسب تری است. نکته مهمی که وجود دارد، سیستم گرمایشی این دستگاه ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد، به همین دلیل باید از سیستم های گرمایشی دیگری مانند پکیج و… استفاده کرد.

معایب داکت اسپیلت

داکت اسپلیت ها علاوه بر همه ی مزایاهایی که دارند، معایبی هم دارند. از معایب این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که برای رفع آنها، راه حلی پیشنهاد شده است.

  • مصرف برق بالاتر نسبت به چیلر و مینی چیلر
  • سروصدای زیاد به علت نصب در سقف. برای حل این مشکل می توان از چند دستگاه با ظرفیت کم تر استفاده کرد.
  • ترموستاتی که بر روی دستگاه نصب شده، دمای محیط بزرگتر را در نظر میگیرد و با توجه به آن دمای سایر محیط ها را تنظیم می کند. برای حل این مشکل می توان از دریچه های موتور دار یا دمپر برای هر اتاق استفاده کرد و در هر اتاق ترموستات نصب شود.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها با توجه به نیروی محرکه کمپرسور به 2 دسته تقسیم می شوند :

نوع اول داکت اسپیلت هایی با دور متغیر که به اینورتر معروف هستند

نوع دوم داکت اسپلیت هایی معمولی با دور ثابت کار می کنند.

مهم ترین عاملی داکت اسپلیت های اینورتر را از اسپیلت های معمولی متمایز می کند، سرعت چرخش آن هاست. در داکت اسپلیت های اینورتر دور متغیر بوده و با توجه به دمایی که تنظیم می شود، تغییر می کند. به طور مثال در زمانی که محیط سرد می شود دور متغیر کم می شود و در زمان هایی که هوا گرم می شود، دور متغیر زیاد می شود. همین ویژگی دستگاه های اینورتر سبب می شود مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی شود. بدیهی است که به دنبال متغیر بودن دور دستگاه، عمر مفید دستگاه افزایش می یابد. بنابراین داشتن ویژگی های چون عمر بیشتر، سرعت بیشتر در گرمایش و سرمایش از مزیت های اسپیلت های اینورتر نسبت به نوع معمولی است. نکته مهم دیگری که وجود دارد، دستگاه اینورتر قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارند.

قیمت داکت اسپلیت

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوعی مانند هواساز صنعتی، برج خنک کننده، چیلر تراکمی هوا خنک، چیلر تراکمی آب خنک و… می باشد. برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید.
برای انتخاب داکت اسپلیت باید به نکات مختلفی توجه کرد. برای خرید باید به ابعاد، فضای محیطی و شرایط ساختمان باید توجه شود. همچنین نوع برند، مقدار راندمان نیز باید توجه شود. انتخاب داکت اسپلیت متناسب با فضا امری تخصصی می باشد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجموعه شرکت هوا صنعت تاو تماس بگیرید.

سفارش محصول