سیستم تهویه و هواساز صنعتی گلخانه

هواساز صنعتی گلخانه

شرکت هوا صنعت تاو مفتخر است که تولیدکننده انواع هواساز صنعتی مناسب برای فضاهای مختلف صنعتی است. یکی از محیط هایی که نیاز به هواساز صنعتی دارد، گلخانه است. هواساز صنعتی گلخانه ای برای کاربرد های مختلفی استفاده می شود. استفاده از سیستم های هواساز صنعتی گلخانه که مطابق با نیاز و فضای شما ساخته می شود ، می تواند در هزینه مختلف صرفه جویی کند.

یکی از مهمترین ویژگی های یک محیط باغبانی تحت کنترل آب و هوا، داشتن تهویه مطبوع مناسب است. اهمیت کنترل دما و رطوبت در فضاهایی مانند گلخانه بسیارمهم است. چرا که برای رشد مناسب و کاهش هزینه، کنترل دما و رطوبت ضروری است. استفاده از یک هواساز صنعتی گلخانه ای می تواند نیاز های شما راغ تا حد زیادی رفع کند.

ضرورت تهویه گلخانه

چرا خنک کردن گلخانه به اندازه گرم کردن آن مهم است؟

  • کنترل دمای داخل گلخانه
  • کنترل رطوبت در گلخانه
  • کاهش تنش روی گیاهان
  • افزایش عملکرد محصول و جلوگیری از تلفات
  • افزایش کیفیت محصول

در بسیاری از موارد، آب و هوا می تواند در طول روز و در طول فصول در نوسان باشد که تأثیر مستقیمی بر دمای داخل گلخانه دارد. این چالش هایی را برای پرورش دهندگانی که نیاز به حفظ یک محیط رشد خاص برای گیاهان خود دارند، ایجاد می کند. همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی با افزایش رطوبت شود که می تواند منجر به آفات و عوامل بیماری زا ناخواسته در محیط گلخانه شود. راه حل های تهویه مطبوع اتاق رشد می تواند به تنظیم نوسانات دما با هواگیر یا چیلرهای تخصصی کمک کند.

سیستم های تهویه مطبوع گلخانه ای

هواساز صنعتی گلخانه ای فقط هوای سرد را منتقل نمی کنند. حفظ دمای بهینه در گلخانه با مجموعه محصولات هواساز صنعتی گلخانه ای تاو این امکان می دهد تا رطوبت را کنترل کنید و در عین حال راندمان رشد خود را به حداکثر برسانید.

هواسازهای صنعتی قابل اعتماد، کارآمد هستند و می توانند بر اساس نیازهای خاص شما سفارشی سازی شوند. ما در شرکت هوا صنعت تاو آماده ایم تا محصولات شاد و سالمی را برای شما به ارمغان آوریم که منجر به بازدهی باکیفیت می شود و در عین حال کارایی را افزایش می دهد و هزینه ها را برای سال های آینده کاهش می دهد.

هدف شرکت هوا صنعت تاو این است که به شما کمک کند در زمان، پول و انرژی صرفه جویی کنید و در عین حال بهترین گیاهان ممکن را پرورش دهید. در جایی که برق از قیمت بالایی برخوردار است، ما یک کمپرسور اختیاری ارائه می دهیم که به کاهش قابل توجه هزینه ها کمک می کند. کارشناسان ما برای کمک به تعیین بهترین راه حل خنک کننده برای کمک به بهبود عملکرد امروز شما اینجا هستند.

پارامترهایی کنترلی

بهینه سازی داده های گلخانه ای و محیطی بسته کنترل‌های هوشمند و سنسورها شامل گزینه‌هایی برای اندازه‌گیری است:

  • کمبود فشار بخار (VPD)
  • دما و رطوبت
  • سطوح نور و طیف
  • CO2
  • نوسانات دمایی روزانه
  • رطوبت خاک
  • قطر ساقه
  • دمای برگ
  • سطوح مواد مغذی
  • آبیاری
  • کیفیت هوا
  • مدیریت مصرف کیلووات/مدیریت انرژی

تهویه گلخانه در زمستان

حفظ انرژی در گلخانه های زمستانی بسیار مهم است. با این حال، برخی از پرورش دهندگان می توانند با پوشاندن هر ورودی هوای طراحی شده با پلاستیک برای جلوگیری از اتلاف گرما و نفوذ هوای سرد، حفاظت را بیش از حد انجام دهند.

گلخانه های زمستانی برای تخلیه گرمای خورشیدی، تامین دی اکسید کربن برای رشد گیاه و کاهش رطوبت (بدون از دست دادن انرژی گرمایی بیش از حد) در ساختار گلخانه به حداقل سرعت تهویه نیاز دارند. یک گلخانه معمولاً به 20 تا 30 درصد نیاز تهویه تابستانی در زمستان نیاز دارد. این معادل 1.5 تا 2.5 فوت مکعب در دقیقه به ازای هر فوت مربع از فضای گلخانه است.

هنگامی که هوای خنک به گلخانه وارد می شود، باید با سرعت آهسته وارد گلخانه شود و قبل از تماس با محصولات در حال رشد باید با هوای گرم مخلوط شود. جریان هوای طبیعی می تواند این نیاز تهویه را برآورده کند یا پرورش دهندگان می توانند از یک فن با سرعت کم برای کشیدن هوای خنک تر به محیط گلخانه استفاده کنند.

فن های جریان هوای افقی  در اکثر گلخانه های مدرن برای گردش هوا و خارج کردن رطوبت از سایبان محصول برای به حداقل رساندن بیماری هایی مانند بوتریتیس (کپک خاکستری) استفاده می شود. در پاییز و زمستان، هوای خنک از طریق ورودی یا لوور موتوردار وارد شده و توسط فن ها در هوا مخلوط می شود. یک فن اگزوز با دبی کم در مقابل ورودی یا لوور موتوردار هوای مرطوب گرم را حذف می کند.

سیستم های لوله سوراخ دار فن هنوز در برخی از گلخانه ها استفاده می شود و برای خنک سازی و کاهش رطوبت گلخانه پاییز و زمستان بسیار موثر است. سیستم های لوله سوراخ دار برای کشیدن هوای خنک از طریق ورودی موتوری در پشت فن گردشی طراحی شده اند. هوای خنک بیرون از طریق لوله توزیع به طور کامل با هوای گرم داخلی مخلوط می شود. یک فن اگزوز با سرعت جریان پایین در دیواره انتهایی گلخانه مقابل قرار دارد. مرحله اول تهویه خروجی باید کمتر از 10 تا 20 درصد ظرفیت سیستم لوله سوراخ شده با فن باشد تا از کشیده شدن مستقیم هوای سرد به محصولات زیر جلوگیری شود

اهمیت تهویه در اقلیم گرم

سلامت گیاهان در گلخانه به مجموعه پیچیده ای از شرایط ریز اقلیمی بستگی دارد. سیستم‌های تهویه هواساز صنعتی گلخانه‌ها با فواید مختلف در این مکانیسم نقش اساسی دارند.

تفاوت دمای داخل و خارج در گلخانه

هدف اصلی یک سیستم تهویه در گلخانه در طول تابستان – یا به طور کلی در آب و هوای گرم – جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای هوای داخل گلخانه از دمای بیرون است (که معمولاً به عنوان “اثر گلخانه ای” شناخته می شود). ممکن است به دلیل تأثیر زیاد تابش خورشیدی از طریق مواد لعاب ایجاد شود.

یک سیستم تهویه می تواند به طور موثر هوا را مستقیماً از طریق محصول و روی خاک حرکت دهد تا از ایجاد دمای بیش از حد در اطراف گیاه جلوگیری کند و گرمای بیش از حد را از بین ببرد.

بیایید با هم نگاهی به مشکلات رایج در یک گلخانه بدون تهویه مطبووع مناسب داشته باشیم.

مشکلات مربوط به تهویه در گلخانه ها

عامل اصلی قطعا لایه بندی هوا در داخل گلخانه است. همه می دانند که هوای گرم به سمت بالا بالا می رود، اما با جابجایی هوای کارآمد نباید بیش از 2 درجه فارنهایت اختلاف در کل محیط وجود داشته باشد و در نتیجه تأثیر مثبت و بزرگی بر مورفولوژی، فیزیولوژی و تولید مثل گیاهان داشته باشد.

سطح رطوبت در گلخانه ها به اندازه سطح دما مهم است و مشکلات مرتبط با میزان رطوبت بالا به خوبی شناخته شده است: مشکلات قارچی، شیوع بالای بوتریتیس و چکه آب از سقف و دیوار. گردش هوا رطوبت را از تاج گیاه حذف می کند و در نتیجه میکروکلیم خشک تری ایجاد می کند.

تراکم یکی دیگر از محیط های ایده آل برای ارگانیسم های بیماری است. سرمایش تابشی در شب‌های صاف، برگ‌های گیاه را چندین درجه زیر دمای هوا خنک می‌کند، اما به لطف تهویه این تفاوت کاهش می‌یابد.

در غیر این صورت، در ساعات روشنایی روز، فتوسنتز دی اکسید کربن موجود در لایه مرزی هوای کنار برگ را تخلیه می کند. هوای متحرک این هوای تخلیه شده را با هوای تازه با محتوای دی اکسید کربن بالاتر جایگزین می کند.

کلام آخر

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع دستگاه های تهویه مطبوع صنعتی می باشد. از جمله محصولات تولید شده در این مجموعه می توان به انواع چیلر، چیلرآب خنک، چیلر هوا خنک، برج خنک کننده، هواساز صنعتی و … اشاره کرد. برای مشاوره تخصصی و خرید بهترین سیستم تهویه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *