نحوه عایق کاری پنجره ها

عایق کردن پنجره

آیا سرما را در داخل خانه خود احساس می کنید و به این فکر می کنید که چگونه پنجره ها را عایق بندی کنید تا خانه خود را گرمتر نگه دارید؟ خوب، خبر خوب این است که برای راحت‌تر کردن محیط خود مجبور نیستید پنجره‌های جدید را بیرون بیاورید. شما می توانید در زمستان با روش های زیر به عایق کاری پنجره ها اقدام کنید. در این مقاله به روش های ارزان اما موثر برای عایق بندی پنجره ها و جلوگیری از اتلاف گرما فضای داخل ساختمان می پردازیم.

روش های عایق کاری پنجره ها

اگر خانه شما دارای پنجره‌های معمولی است یا آن‌طور که می‌خواهید پنجره‌های کم‌مصرف مدرنی نیستند، راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توان به سرعت و به سادگی آنها را عایق بندی کنید. بنابراین معضل نحوه عایق کاری پنجره‌ها به راحتی قابل حل است.

درزگیر پنجره

انتخاب شماره یک هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه عایق کاری پنجره ها، چه در حال برنامه ریزی عایق گاراژ یا عایق کاری در سوله باشید، درزگیر پنجره یک گزینه مناسب است. این درزگیرها از پلاستیک ساخته می شوند. این درزگیرها به راحتی قابل استفاده هستند و به کار می روند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که قبل از شروع، خود پنجره و همچنین قاب را تمیز کنید.

برای استفاده از درزگیر برای عایق کاری پنجره‌های خود، باید هر یک از پنجره‌هایی را که می‌خواهید روی آن درزگیر نصب کنید اندازه بگیرید، سپس درزگیر را با توجه به اندازه‌ ها ببرید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوار را در اطراف قاب پنجره بچسبانید. دقت کنید گونه ای آن را بچسبانید که صاف باشد و چین و چروکی وجود نداشته باشد. در نهایت، از یک سشوار برای انقباض حرارتی استفاده کنید تا ظاهری صاف داشته باشد.

وقتی فصل تغییر می‌کند، می‌توانید درزگیر را از پنجره‌های خود جدا کنید، اما به خاطر داشته باشید که با جدا کردن آن ممکن است رنگ چارچوب پنجره خراب شود. شاید جدا نکردن درزگیر نیز گزینه مناسبی به نظر برسد. چرا که درزگیر در فصل های مختلف سال از عبور هوا جلوگیری می کند. در زمستان از ورود هوای سرد، در تابستان از ورود هوای گرم و در همه ی فصل ها از نفوذ گرد و خاک جلوگیری می کند. پس جدا نکردن نیز می تواند یک گزینه مناسب باشد.

استفاده از نایلون حباب دار

پوشش حبابی راه خوبی برای عایق کاری پنجره است اگر نیاز فوری به خانه گرمتر باشد. با این حال، باید اعتراف کنیم که به احتمال زیاد منظره خوشایندی نخواهد داشت.

برای نصب آن، باید شیشه های تمیز شیشه را با آب خیس کنید و سپس قسمت حباب دار روکش را روی پنجره مرطوب قرار دهید. می‌توانید از نوار برای نگه‌داشتن پوشش حباب‌دار در جای خود استفاده کنید، اما مانند نوار چسب می‌تواند رنگ را هنگامی که در بهار بیرون می‌آورید، بلند کند.

باز هم، این عملی ترین راه حل نیست، اما اگر می دانید چگونه پنجره ها را سریع عایق بندی کنید، سریع و موثر است.

پرده عایق

آویزان کردن پرده های عایق در پنجره نیز می تواند به عایق کاری کمک کند. این می تواند راه حلی باشد که بعد از درزبندی استفاده کنید و با استفاده از درزگیر پنجره یا پوشش حبابدار ترکیب می شود.

یکی از ایده های مورد علاقه ما برای عایق پنجره برای خانه های سرد، پرده های عایق با روکش حرارتی ساخته می شوند. به عبارت دیگر، قسمت عایق آن چیزی نیست که می بینید، بنابراین از نظر ظاهری به اندازه سایر روش های پنجره شیک هستند.

ساده‌ترین و مناسب‌ترین راه برای عایق‌کاری پنجره‌ها، خرید پرده‌های حرارتی است. آنها نه تنها به اتاق شما حس کلاسیک اضافه می کنند، بلکه در جلوگیری از نور بیرون و جلوگیری از ورود هوای سرد به خانه شما بسیار موثر هستند.

به اندازه پرده ها توجه کنید. آنها باید طول کف و همچنین عرض کافی داشته باشند. پرده ها باید به شکلی قرار گیرند که پرده ها به طور کامل قاب پنجره ها را بپوشانند.

عایق کردن پنجره

بررسی سلامت پنجره

تمامی درزها، ترک ها و شکستگی های احتمالی پنجره ها را بررسی کنید. شاید محل اتصال پنجره ها با دیوار نیازمند یک بند کشی باشد.

چگونه می توانم پنجره ها را ارزان عایق بندی کنم؟

عایق بندی انواع پنجره ها بسیار آسان است. چه از درزگیر پنجره یا نایلون حباب‌دار استفاده کنید، می‌توانید پنجره‌ها را در زمستان با هزینه بسیار کم و فقط در چند دقیقه عایق بندی کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد هر شکافی را درزبندی کنید، به‌علاوه آب‌وهوا را به پنجره‌ها اضافه کنید، اما باز هم، اینها راه‌حل‌های کم‌هزینه و راه‌های سریعی برای تعمیر پنجره‌های پیش‌رو هستند.

پرده هایی با روکش حرارتی را می توان با هزینه کم پیدا کرد. با این حال، ممکن است بخواهید پرده های سفارشی با روکش حرارتی برای پنجره شما ساخته شده باشد – در این صورت، قیمت با توجه به پارچه پرده انتخاب شده و زحمتی که برای ساخت پرده هایی با اندازه مناسب برای پنجره انجام می شود، افزایش می یابد.

 کلام آخر

وقتی فصل گرما فرا می رسد، دو راه اصلی برای کمک به گرم شدن خانه شما وجود دارد. برای عایق کاری پنجره ها در فصل زمستان، می توانید جلوی بادهای سرد را بگیرید و هوای گرم خانه خود را با لایه پنجره گرم کن حفظ کنید.

اگر مشکلی با تغییر منظره ندارید روکش حبابدار جایگزینی است که می تواند اتاق را گرم تر و دنج تر نگه دارد. همچنان نور را عبور خواهد داد. روکش حبابدار مقاومت یک پنجره تک جداره را در برابر جریان هوا افزایش می دهد و در نتیجه اتلاف گرما را کاهش می دهد.

پنجره های خود را نیز از نظر وجود شکاف بررسی کنید و هر شکافی را پر کنید و پرده ها را نیز با روکش حرارتی آویزان کنید.

شرکت هوا صنعت تاو با بیش از یک دهه سابقه درخشان تولید کننده انواع سیستم های تهویه است. از جمله سیستم های تهویه مطبوع می توان به هواساز صنعتی، برج های خنک کننده، انواع چیلر هوایی و چیلر آب خنک، مینی چیلر و چیلر هوا خنک و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *