نکات نگهداری و تعمیر هواساز صنعتی

نگهداری و تعمیر هواساز صنعتی

دقت در نگهداری و تعمیر سیستم های تهویه مطبوع هوا صنعتی و خانگی، از تجهیزات و افراد ساکن ساختمان در برابر ناراحتی، اتفاقات غیر مترقبه و هزینه های غیر ضروری محافظت می کند. هواساز صنعتی مانند هر وسیله ای دیگر، بدون توجه به کیفیت، نیاز به سطح خاصی از تعمیر و نگهداری دارد. مهم است که به طور منظم سیستم های خود را برای عملکرد روان و عملکرد بدون وقفه در اوج عملکرد حفظ کنید. نگهداری و تعمیر هواساز صنعتی از هزینه های هنگفت تعمیرات و خرابی های اساسی سیستم های تهویه مطبوع جلوگیری می کند. به همین دلیل در این مقاله همه آنچه را که باید در مورد مراحل تعمیر و نگهداری کولر گازی صنعتی خود بدانید، پرداخته ایم.

نکات مهم حفظ و نگهداری سیستم تهویه مطبوع

  1. تمیز نگهداشتن سیستم تهویه مطبوع

یکی از گام های اساسی برای نگهداری از سیستم های تهویه مطبوع، تمیز نگه داشتن آن است. در واقع اولویت اول در تعمیر هواساز صنعتی یا هر سیستم تهویه دیگری، تمیز تمی نگهداشتن آن است. سعی کنید به طور منظم داخل و خارج دستگاه را تمیز کنید تا از مشکلاتی مانند تجمع کثیفی، زباله، گرد و خاک جلوگیری کنید.

  1. توجه به قبوض مصرفی

هر گاه متوجه شدید که قبض انرژی شما بالا رفته یا آنطور که باید فضای شما را خنک نمی کند، این نشانه آن است که هواساز صنعتی  با مشکلی مواجه شده است و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.

برای این منظور بهتر است از سرویس کاران و عمیر کاران متخصص کمک بگیرید. آن ها با کمک تجهیزات تخصصی به پاک کردن آلودگی ها و رفع مشکلات فنی می پردازند.

  1. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را انجام دهید

همچنین توصیه می‌شود که به یک تکنسین حرفه‌ای تهویه مطبوع به صورت دوره‌ای برای انجام سرویس و تعمیرات پیشگیرانه مراجعه کنید. با انجام درست فرآیند نگهداری و تعمیر هواساز صنعتی قبل از بروز مشکلات، ممکن است بتوانید از تعمیرات گران تر جلوگیری کنید. نگهداری پیشگیرانه اغلب شامل روغن کاری قطعات فلزی، تمیز کردن دستگاه و بررسی وضعیت خطوط تخلیه و … است.

همچنین تکنسین ممکن است تسمه ها را تنظیم کند، قطعات را تعویض کند و سیستم را طوری کالیبره کند تا به درستی کار کند

  1. هواساز صنعتی را با احتیاط استفاده کنید

هواساز صنعتی همانند سایر سیستم های خنک کننده دارای عمر مفیدی است. به همین دلیل بهتر است برای استفاده از آن برنامه ریزی کنید و در مواقع غیر ضروری از مصرف آن خودداری کنید.

ترموستات سیستم تهویه مطبوع را روی بالاترین دمایی که می توانید در محیط اداری یا تجاری بایستید تنظیم کنید. با انجام این کار میزان نیاز به استفاده از هواساز صنعتی کاهش می یابد و به کاهش فشار مصرفی وارد شده به سیستم کمک می کند. همچنین، مطمئن شوید که ترموستات فقط در ساعات کاری روشن است.

اگر صاحب یک هواساز صنعتی در ساختمان تجاری هستید، باید مطمئن شوید که با نظافت و نگهداری مداوم همراه هستند. داشتن یک واحد تهویه مطبوع صنعتی در شرایط عالی به شما کمک می کند تا بدون نیاز به تعمیرات یا تعویض گسترده به کار خود ادامه دهید.

مشاوران گرمایش و سرمایش می گویند که واحد گرمایش و تهویه مطبوع شما نیاز به بازرسی منظم، نظافت کامل، سرویس دهی حتی در مواقعی که مشکل دارد یا نداشته باشد، دارد.

هواساز صنعتی بدون توجه به نوع آن، شما برای حداکثر کارایی حداقل یک یا دو بار در سال نیاز به سرویس و بازرسی دارد.

بهتر است در فصل تابستان سیستم گرمایش و در زمستان تهویه مطبوع را بررسی کنید تا مزاحمتی ایجاد نشود.

کلام آخر

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند هواساز صنعتی، چیلر، چیلرهوا خنک، چیلرآب خنک و… می باشد. برای مشاوره ی تخصصی و انتخاب سیستم تهویه مطبوع متناسب با فضای خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *