هر آنچه که باید قبل از خرید سیستم تهویه بدانید

خرید سیستم تهویه

هر آنچه که باید قبل از خرید سیستم تهویه بدانید

در همه ساختمان ها با تغییر فصل نیاز به سیستم تهویه مطبوع احساس می شود. یک سیستم تهویه مناسب باید با شرایط آپارتمان و خانه شما متناسب باشد. تغییرات آب و هوا با تغییر فصول معمولا بسیار شدید است و قبل از اینکه متوجه شوید خود را خیس عرق می بینید یا تا استخوان یخ زده اید. اگر ساختمان شما تهویه مطبوع مرکزی ندارد یا سیستم گرمایش و سرمایش فعلی آپارتمان شما از کار افتاده است، وقت آن است که روی یک سیستم تهویه مطبوع خوب سرمایه گذاری کنید و با توجه به فاکتورهای خرید سیستم تهویه مطبوع، بهترین را برگزینید.

با این حال، خرید یک سیستم تهویه جدید یک تجارت دشوار است. چندین مدل جدید، هزاران برند و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مثلا کدام سیستم تهویه کم مصرف ترین است؟ یا بهترین سیستم تهویه مقرون به صرفه کدام است؟

ما در اینجا با همه چیزهایی که در مورد واحدهای AC باید بدانید، و همچنین لیستی از تهویه مطبوع آپارتمانی با دقت انتخاب شده که مطمئناً خانه شما را راحت نگه می دارند، آماده ایم. اما ابتدا باید با تمام مواردی که باید قبل از سرمایه گذاری در یک واحد تهویه مطبوع جدید به آنها توجه کنید، آشنا شوید.

نکاتی که هنگام خرید سیستم تهویه آپارتمانی باید در نظر بگیرید

خرید سیستم تهویه هوا آپارتمان تنها در صورتی به نفع شما خواهد بود که مناسب فضای خود را تهیه کنید. وسوسه شدن برای به دست آوردن قدرتمندترین واحد یا دستگاهی با ارزان ترین قیمت ممکن است باعث ناامیدی بیشتری شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای اطمینان از انتخاب بهترین سیستم تهویه برای آپارتمان خود در نظر بگیرید.

  1. مترمربع فضای شما

اولین چیزی که باید محاسبه کنید، متراژ مربع فضای آپارتمان شما برای به دست آوردن اندازه سیستم تهویه است. این کار به سادگی با استفاده از این فرمول قابل انجام است.

برای مناطق مربع یا مستطیل: مساحت = طول × عرض

  1. ظرفیت خنک کننده واحد شما

قدرت یک تهویه مطبوع در واحد حرارتی به نام BTU نیز شناخته می شود، اندازه گیری می شود. این واحد برای تعیین توان سرمایش / گرمایش یک واحد تهویه هوا استفاده می شود. هر چه BTU بالاتر باشد، یک سیستم تهویه قدرتمندتر است و فضای بزرگتری می تواند گرم یا سرد شود.

قاعده کلی این است که برای هر 100 مترمربع آپارتمان خود به 20 BTU نیاز دارید.

  1. اندازه واحد

اگر می‌خواهید یک واحد سیستم تهویه برای یک آپارتمان کوچک پیدا کنید، ممکن است وسوسه شوید قوی‌ترین سیستم تهویه موجود در بازار را بخرید. اما آیا کار درستی است ؟ با این حال، یک تهویه مطبوع که برای آپارتمان یا فضای شما بسیار بزرگ است، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. فضای اضافی را اشغال می کند و انرژی بیشتری مصرف می کند.

از طرف دیگر، اگر یک تهویه مطبوع برای آپارتمان شما خیلی کوچک باشد، درجه حرارت و رطوبت مورد نظر شما را حفظ نخواهد کرد. بنابراین، مطمئن شوید که کولری که می‌گیرید برای آپارتمان شما مناسب است.

در اینجا راهنمای مفید ما برای یافتن اندازه AC مناسب برای خانه شما است.

  1. چیدمان اتاق

وقتی نوبت به نصب می رسد، خیلی به چیدمان فضای شما بستگی دارد. برای نصب یک سیستم تهویه پرتابل یا پنجره ای به یک پنجره نیاز دارید. اگر آپارتمانی بدون پنجره دارید، باید یک مینی اسپلیت را در نظر بگیرید

  1. مقرون به صرفه بودن

نمی توان انکار کرد که بودجه شما تعیین می کند که چه چیزی می توانید یا نمی توانید بخرید. بهتر است سیستم تهویه را انتخاب کنید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا آب و هوای آپارتمان شما را حفظ کند اما به ضرر شما نباشد.

سیستم تهویه هایی که به پمجره وصل می شود ارزانتر هستند، مینی اسپلیت ها کمی گران تر هستند، اما راندمان بالای انرژی آنها به شما کمک می کند تا مقدار زیادی در قبوض صرفه جویی کنید. بنابراین، سرمایه گذاری بر روی یک تهویه مطبوع مطمئن همیشه انتخاب مناسبی است.

  1. بهره وری انرژی

بهره وری انرژی در دو واحد اندازه گیری می شود.

SEER نسبت بهره وری انرژی فصلی

هر چه SEER بالاتر باشد، یک سیستم تهویه بازده انرژی بیشتری دارد. به عنوان مثال، حداقل SEER 15 است، اما سیستم های تهویه مطبوع با SEER حدود 20 یا بیشتر بسیار کارآمد در نظر گرفته می شوند.

HSPF تابع عملکرد فصلی گرمایش

HSPF  تعیین می کند که یک تهویه مطبوع به عنوان یک پمپ حرارتی چقدر کارآمد عمل می کند .حداقل مقدار 7 است، اما مقدار HSPF 8  یا بالاتر خوب در نظر گرفته می شود.

معیارهای HSPF و SEER مهم هستند زیرا مستقیماً بر مصرف انرژی شما تأثیر می‌گذارند. هرچه رتبه بالاتر باشد، سیستم هوای شما کارآمدتر خواهد بود.

  1. ویژگی های اضافی

چه کسی دوست ندارد یک تهویه مطبوع با چیزی بیشتر از گرم کردن یا خنک کردن فضای شما ارائه دهد؟ در حال حاضر بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع با ویژگی های اضافی عرضه می شوند.

به عنوان مثال، اکنون بسیاری از سیستم های تهویه جدید می توانند به شما کمک کند دمای یکنواخت تری را در سراسر فضای خود به دست آورید. به غیر از آن، حالت اکو، حالت خود تمیز کردن، حالت توربو، عملکردهای تایمر نیز بسیار مفید هستند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فاکتورهای خرید سیستم تهویه آپارتمان شرح دهیم. تا بتوانید بهترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

شرکت هوا صنعت تاو ارائه کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر هواخنک، چیلر آب خنک، مینی چیلر، برج خنک کننده و… می باشد. برای مشاوره و انتخاب صحیح سیستم تهویه مورد نظر با متخصصین و مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فاکتورهای خرید کولر گازی آپارتمان شرح دهیم. تا بتوانید بهترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

شرکت هوا صنعت تاو ارائه کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند هواساز صنعتی، چیلر هواخنک، چیلر آب خنک، مینی چیلر، برج خنک کننده و… می باشد. برای مشاوره و انتخاب صحیح سیستم تهویه مورد نظر با متخصصین و مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *