چیلر صنعتی دستگاه تزریق چه کاربردی دارد؟

چیلر صنعتی دستگاه تزریق

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع چیلر چون چیلر صنعتی دستگاه تزریق می باشد. این اطلاعات به شما در تهیه بهترین چیلر قالب گیری تزریقی کمک می کند.

اصل کار واحدهای چیلر قالب گیری تزریقی

پس از تزریق گلوله های پلاستیکی به داخل قالب و پس از حرارت دادن و ذوب شدن در دستگاه قالب گیری تزریقی برای متراکم شدن، قالب باز می شود تا قطعه کار پلاستیکی قالب گیری شده خارج شود. در فرآیند تولید مداوم، سیستم آب سرد چیلر صنعتی برای خنک کردن قالب مورد نیاز است تا زمان متراکم شدن پلاستیک کاهش یابد و دقت ابعادی قطعه کار بهبود یابد.

کیفیت قالب‌گیری و کیفیت سطح، به کارکرد چیلر صنعتی دستگاه تزریق بستگی دارد. این اصل کار چیلرهای آب قالب‌گیری تزریقی است، چیلرهای قالب‌گیری تزریقی معمولاً از چیلرهای جعبه آب خنک استفاده می‌کنند. اگر چیلر در چرخه خنک کننده قالب های قالب گیری ماشین آلات پردازش پلاستیک اعمال شود، می تواند تا حد زیادی سطح محصولات صنعت پلاستیک را بهبود بخشد، علائم سطح و استرس داخلی محصولات صنعت پلاستیک را کاهش دهد، باعث شود محصولات منقبض یا تغییر شکل ندهند. قالب گیری محصولات پلاستیکی را تسهیل می کند و شکل دهی محصول را تسریع می بخشد. در نتیجه راندمان تولید دستگاه قالب گیری پلاستیک را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

چیلر صنعتی تزریق چیست؟

چیلر وسیله‌ای است که با روش‌های مختلف گرمای سیال را از بین می‌برد. آنها شامل چرخه های تبرید فشرده سازی بخار، تبرید جذبی یا جذب هستند. علاوه بر این، این سیال سپس می تواند از طریق یک مبدل حرارتی به تجهیزات پردازش خنک یا جریان فرآیند دیگری منتقل شود.

اجزای یک چیلر صنعتی

در زیر اجزای اصلی یک چیلر آورده شده است:

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • اواپراتور
  • شیر انبساط
  • پاورپنل
  • واحد کنترل
  • جعبه آب
  • اصول اولیه سیستم چیلر

اصول چیلر قالب گیری تزریقی چیست؟

یک چیلر بر اساس اصل فشرده سازی بخار یا حلقه بسته جذب بخار عمل می کند. بنابراین، انتقال حرارت صورت می گیرد، مبرد تبخیر می شود و از یک سیال کم فشار به بخار تبدیل می شود. در حالی که دمای خنک سازی مناسب مایع خنک کننده فرآیند قالب گیری و قالب گیری آب کاهش می یابد. مبرد سپس به یک کمپرسور منتقل می شود که چندین عملکرد را انجام می دهد.

واحدهای چیلر آب چگونه قالب را خنک می کنند؟

چیلر قالب تزریقی دستگاه چرخه خنک کننده برای ماشین های قالب تزریق است. نیازهای خنک‌کننده دستگاه قالب‌گیری بادی و قالب‌گیری تزریقی، سرعت جریان آب سرد با دمای خنک‌کننده دقیق و مناسب است. خنک کننده های قالب تزریقی آب خنک کننده را به بدنه قالب تزریق می کنند. سرعت جریان آب سرد با دمای پایین توسط چیلرهای فرآیند کوچک ایجاد می شود. آب با دمای پایین تحت فشار قرار می گیرد و از طریق پمپ تقویت کننده به داخل بدنه قالب ریخته می شود تا راندمان خنک کننده بهبود یابد.

یک شیر تنظیم فشار روی بوستر پمپ وجود دارد، شیر تنظیم فشار می تواند فشار جریان آب را در قالب تزریق تنظیم کند، به طوری که اثر خنک کننده می تواند کنترل شود. دمای خنک کننده را می توان کنترل کرد.

تصفیه آب در سیستم قالب گیری تزریق پلاستیک چگونه انجام می شود؟

زمانی که راندمان کوک چیلر کم باشد، به دلیل تشکیل رسوب ممکن است. شما باید تصفیه آب را برای چیلر قالب گیری تزریق پلاستیک انجام دهید .

آیا ABS را می توان قالب گیری تزریقی کرد؟

ABS یک ماده ترموپلاستیک است. بنابراین، به دلیل مقاومت در برابر ضربه و استحکام بالا شناخته شده است. علاوه بر این، مقاومت خوبی در برابر خراش و چقرمگی با قابلیت اطمینان ابعادی عالی دارد. با این حال، با توجه به این ویژگی های ترموپلاستیک،ABS  به راحتی با تزریق پلاستیک قالب گیری می شود.

موقعیت تعویض در چیلر قالب گیری تزریقی چیست؟

موقعیت جابجایی، موقعیت رم است که در آن موقعیت تزریق به قسمت بسته بندی سوئیچ می شود. با این حال، طول بالشتک فاصله از موقعیت تعویض تا دورترین جایی است که انتهای پیچ می تواند به آن برسد.

کنترل کننده دمای قالب در قالب گیری بادی و قالب گیری تزریقی چیست؟

برای پردازش قالب‌گیری تزریقی مذاب PTT و کنترل دمای آب قالب‌گیری دمشی، به ترتیب بین 232-260 درجه سانتیگراد و 88-121 درجه سانتیگراد توصیه می‌شود.

تناژ در چیلر چیست؟

“تناژ” محاسبه انرژی مورد نیاز برای بسته نگه داشتن ابزار در طول تزریق است. بنابراین، این انرژی جزء اصلی در تعیین اندازه دستگاه قالب گیری مورد نیاز برای تولید تجهیزات پردازش است .

چگونه تناژ را در چیلرهای پلاستیکی محاسبه می کنید؟

مهمترین مرحله در محاسبه تناژ دقیق گیره اندازه گیری سطح قطعه است. با این حال، این به معنای دستیابی به مساحت اینچ مربع فضا با ضرب طول در عرض است.

علاوه بر این، اگر آن یک قالب چند فضایی است؟

سپس عدد را در تعداد حفره ها ضرب کنید.

چگونه حباب های هوا را در ماشین قالب گیری تزریقی تعدیل می کنید؟

در مقابل، از تفنگ حرارتی یا چیزی آشنا استفاده کنید. سپس همانطور که به آرامی ناحیه ای از جزء را که در آن حباب تشکیل شده است گرم کنید. بنابراین، وضعیت حباب باید تغییر کند.

بنابراین، اگر حباب گاز باشد؟

گاز گرم می شود و منبسط می شود. علاوه بر این، سطح را بالا می برد و اغلب با صاف شدن سطح قطعه، ظاهر می شود.

چرا از مبدل حرارتی هیدرولیک در چیلر استفاده می شود؟

چیلرهای قالب گیری تزریقی دارای مکانیزم مبدل حرارتی هیدرولیک هستند .بنابراین، این باید اجرای قابل اعتمادی را از طریق چندین سال چرخه تولید ثابت و شبانه روزی ارائه دهد. علاوه بر این، نیاز به مدارهای فرعی کنترل انرژی نیز وجود دارد. بنابراین، برای نگه داشتن نازل در برابر اسپرو قالب و برای بسته نگه داشتن قالب.

چه پلیمرهایی در ماشین قالب گیری تزریقی استفاده می شود؟

به طور کلی، قالب‌های تزریق پلاستیک از ترموپلاستیک استفاده می‌کنند.

با این حال، پلیمرهای معمولی مورد استفاده توسط قالب‌گیران عبارتند از:

  • اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)
  • پلی اتیلن
  • پلی کربنات
  • پلی آمید
  • پلی پروپیلن

چیلرهای قابل حمل برای قالب گیری تزریقی چیست؟

استفاده از چیلر برای ماشین های قالب گیری تزریقی یکی از پیشرفت های تکنولوژیکی در صنعت پلاستیک است. بسیار مهم است که بتوانیم اجزای مبلمان پلاستیکی را به صورت انبوه تولید کنیم. برای موفقیت در این فرآیند ساخت، به دقت و دقت نیاز دارد. سرعت نیز مهم است.

فرآیند خنک‌سازی با کمک یک چیلر کوچک با آب خنک‌کننده بسیار مهم است. در واقع کارشناسان معتقدند استفاده از سیستم خنک کننده آبی برای قالب گیری تزریقی 80 درصد فرآیند قالب گیری را تشکیل می دهد.

استفاده از چیلر صنعتی دستگاه تزریق کارآمد می تواند زمان صرف شده برای هر دسته را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مهم است که نیازهای خنک کننده خود را ارزیابی کنید تا بتوانید روی سیستم مناسب سرمایه گذاری کنید.

کلام آخر

شرکت هوا صنعت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع دستگاه های تهویه مطبوع صنعتی می باشد. از جمله محصولات تولید شده در این مجموعه می توان به انواع چیلر، چیلرآب خنک، چیلر هوا خنک، برج خنک کننده، هواساز صنعتی و … اشاره کرد. برای مشاوره تخصصی و خرید بهترین سیستم تهویه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *