برج خنک کننده صنعت پلاستیک

برج خنک کننده صنعت پلاستیک

چرا برج خنک کننده صنعت پلاستیک مهم است ؟

چرخش مالی صنعت پلاستیک سالانه میلیاردها دلار است. در حالی که پلاستیک ها از مواد طبیعی ساخته می شوند، اما برای تولید به یک مجتمع صنعتی نیاز دارند. در فرآیند تولید محصول، گرمای زیادی تولید می شود. تاسیسات تولید پلاستیک، فرآیند مهمی زیادی را انجام می دهند. به همین دلیل است که انتخاب برج خنک کننده مناسب صنعت پلاستیک بسیار مهم است.
به خاطر داشته باشید که فرآیند تولید شامل گرم کردن و خنک کردن ترموپلاستیک های مختلف به منظور تشکیل آن است، به همین دلیل است که شما به راهی برای مدیریت این همه گرما نیاز دارید. در واقع برای همه اینها به یک برج خنک کننده صنعتی نیاز دارید .
روش استفاده از آب خنک کننده و راندمان حرارتی به شدت بر معادله اکولوژیکی فرآیند تأثیر می گذارد، به ویژه هنگامی که صحبت از ساخت محصولات پلاستیکی می شود.

ویژگی های سیستم های خنک کننده تولید پلاستیک چیست؟

وقتی صحبت از صنعت پلاستیک می شود، ویژگی هایی که به دنبال آن هستید عبارتند از:
درجه بندی حرارتی محافظه کارانه کافی
عمر طولانی ساخت و ساز
قابلیت اطمینان
طراحی (فشردگی)
تعمیر و نگهداری ساده
مهمتر از همه، هیچ برجی به طور خاص برای صنعت پلاستیک ساخته نشده است. بنابراین، آنچه شما به دنبال آن هستید، برج هایی است که برای مصارف صنعتی سنگین طراحی شده اند. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آنها ویژگی های لازم برای کار را دارند.

برای مطالعه بیشتر » برج خنک کننده

هماهنگی برج های خنک کننده با محصولات و تجهیزات

برای درک اینکه چگونه برج های خنک کننده با این فرآیند مطابقت دارند، ضروری است که سعی کنید در مورد فرآیندهای تولید پلاستیک بیشتر بدانید. رایج ترین فرآیندهای تولید پلاستیک، قالب گیری تزریقی و اکسترود است.
به عنوان مثال، بلافاصله پس از مرحله اکستروژن، پلاستیک معمولاً در حالت نیمه مایع (مذاب) قرار می گیرد. برای اینکه پلاستیک مورد نظر جامد شود و شکل و اندازه خود را حفظ کند (و همچنین به درستی قالب گیری شود) باید خنک شود. پلاستیک از مخزن آب عبور می کند و خنک می کند. هنگامی که گرما به آب منتقل می شود، آب به سمت برج خنک کننده به گردش در می آید. برج های خنک کننده در صنعت پلاستیک می توانند سیستم های باز یا مدار بسته باشند.
نقش یک برج خنک‌کننده در اینجا بسیار مهم است، زیرا فرآیند قالب‌ گیری تا حد زیادی به خنک ‌کاری بستگی دارد. خواه خنک کردن قالب‌ها باشد خواه محصول. اگر به هر دلیلی دمای مناسب فرآیند حفظ نشود، محصول پلاستیکی (چه به شکل لوله باشد یا هر چیز دیگری) آنطور که باید خارج نمی شود. بدیهی است که از کیفیت آن کاسته می شود.
اکنون، با توجه به تاثیر برج خنک کننده برای صنعت پلاستیک آن در تولید، هزینه برج خنک کننده را می توان در طول مدت زمانی که از آن استفاده می شود (به منظور محاسبه بودجه عملیاتی) تقسیم کرد. این بدان معناست که هزینه تعمیر و نگهداری و چرخه عمر ساخت و ساز بر هزینه های عملیاتی و حتی نقطه سربه سر شما (سرمایه گذاری) تأثیر می گذارد.

» آیا می دانید چیلر هواخنک چیست؟

بهترین برج های خنک کننده برای صنعت پلاستیک 

با وجود فهرستی از الزامات خارج از راه، در اینجا دو سیستم خنک کننده برتر که یک تولید کننده پلاستیک باید به آنها علاقه مند باشد آورده شده است.

انواع برج خنک کننده صنعت پلاستیک 

برج خنک کننده باز: یکی از بهترین راه ها برای کاهش اثرات زیست محیطی، انتخاب برج خنک کننده باز برای صنعت پلاستیک است. برج های خنک کننده باز مقرون به صرفه ترین هستند و کمترین انرژی را برای خنک کننده مصرف می کنند. دلایل انتخاب یک برج خاص بسیار زیاد است. معمولا این نوع از برج های خنک با محیط زیست سازگارتر هستند. به سبب ساختاری که دارند، بسیار سبک هستند. سبک بودن سبب می شود تا راحتتر ساخته و نصب شوند.
همچنین به دلیل ساخته شدن از مواد و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی، زمان از کار افتادن این برج‌ها، نسبت به بسیاری از جایگزین‌های آنها برتری دارد.
این عوامل به تنهایی برج های خنک کننده پلاستیکی را به انتخابی عالی برای اکثر صنعتگران تبدیل می کند. طبق یک مطالعه موردی برای صنعت پلاستیک، زمانی که خنک کننده صنعت پلاستیک درست انتخاب شود، این پتانسیل را دارد که بهره وری را به شدت افزایش دهد و بازگشت سرمایه تسریع کند.

برای مطالعه بیشتر » برج خنک کننده فایبرگلاس

برج خنک کننده مدار بسته صنعت پلاستیک

برای برخی از پروژه‌های خاص ضروری است از برج‌های مدار بسته استفاده شود. برج های خنک کننده مدار بسته نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالاتری دارند. این در حالیست که هزینه‌های چرخه عمر بالاتری نیز دارند. این سیستم‌ های مداربسته دارای یک برج خنک‌کننده باز به‌علاوه یک مبدل حرارتی یا یک سیم‌پیچ داخلی هستند که اجازه می‌دهد طرف فرآیند در برابر هر گونه آلودگی هوا ایمن شود. عواملی که در انتخاب این سیستم باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
آنها هزینه بیشتری برای نصب و راه اندازی بالاتری دارند.
آنها اجازه می دهند آب فرآیند در معرض هوا قرار نگیرد. هر یک از ویژگی های ذکر شده در بالا به طور چشمگیری محافظت خنک کننده فرآیند تولید پلاستیک را بهبود می بخشد و در عین حال هزینه تولید کننده را افزایش می دهد.

» تفاوت چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک چیست؟

انتخاب برج خنک کننده مناسب 

انتخاب سیستم خنک کننده نامناسب می تواند فرآیند تولید شما را مختل یا خراب کند. بنابراین، انتخاب برج خنک کننده مناسب برای صنعت پلاستیک می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. شما به چیزی قدرتمند، مقرون به صرفه و (در حالت ایده آل) سازگار با طبیعت نیاز دارید. بنابراین، وقت آن است که تحقیق خود را انجام دهید و مطمئن شوید که به دنبال چه هستید.

چرا هوا صنعت تاو:

هواصنعت تاو امروز به عنوان یکی ازبرندهای بزرگ در زمینه عرضه سیستم های تهویه مانند انواع چیلر و مینی چیلر، انواع هواساز ها و .. محسوب می شود و این شهرت را مدیون دقت و وسواسی دارد که در زمینه گردآوری انواع محصولات خود و همکای با شرکت ها و برندهای بزرگ دنیا دارد.

با مشخص بودن بودجه و الزامات صنعت شما، می توانید انتخاب درستی داشته باشید. با این حال، برای دریافت مشاوره با یک متخصص در زمینه سیستم های تهویه با شرکت هوا صنعت تاو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *