نحوه کار ایرواشر صنعتی

نحوه کار ایرواشر صنعتی

دستگاه ایرواشر صنعتی یک دستگاه ترکیبی است که مجموعه ای از یک دستگاه تصفیه هوا، یک مرطوب کننده و خنک کننده که هوای تازه خنک را تامین می کند. مانند مرطوب کننده های معمولی، ایرواشرهای صنعتی رطوبت مطلوبی را به هوا اضافه می کنند. در واقع همانند یک تصفیه کننده هوای معمولی، یک دستگاه ایرواشر صنعتی، عوامل آلرژی زا و محرک ها را از هوا حذف می کند.

همچنین مانند یک خنک کننده تبخیری، هوا را خنک می کند. بنابراین، آنها می توانند عوامل خشکی و آلوده کننده هوا را بهبود دهند و وضعیت آلرژی شما را بهتر کنند. فیلترهای پیش گرد و غبار نیز از ورود ذرات گرد و غبار به منطقه ای که قرار است خنک شود جلوگیری می کنند. در این مقاله به نحوه کار ایرواشر صنعتی می پردازیم.

نحوه کار ایرواشر صنعتی

دستگاه ایرواشر صنعتی، واحد انتقال هوای فلزی است که از محفظه فلزی ساخته شده و دارای فن گریز از مرکز برای تولید هوای با فشار بالا است. یک پمپ گردش آب، آب را روی پدهای سلولزی می پاشد تا هوای گرم ورودی را خنک کند.

ایرواشرها بسیاری از انواع عوامل آلرژی زا های خانگی از جمله گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی، هاگ های کپک، گرده و سایر ذرات معلق در هوا را از بین می برند و در عین حال به هوا رطوبت می افزایند. در محبوب ترین انواع ایرواشرهای صنعتی از فناوری پروانه استفاده می کنند.

دستگاه ایرواشرهای صنعتی همچنین از پیش فیلتر برای فیلتر کردن ذرات آلرژی زا و گرد و غبار از هوای ورودی، قبل از خنک کردن اتاق استفاده می کنند. این مدل ها از فناوری اصل تبخیر برای اضافه کردن رطوبت به فضا استفاده می کنند.

>> هواساز صنعتی یکی از سیستم های تهویه به شمار می رود، آیا می دانید هواساز صنعتی چیست؟

ظرفیت های جریان هوا سیستم ایرواشر

سیستم ایرواشر صنعتی دارای ظرفیت هایی است که از 5000 CFM جریان هوا تا 100000 CFM شروع می شود. ظرفیت پوشش منطقه برای سرمایش با تجهیزات منفرد از 1000 SQFT تا 5000 SQFT است. توزیع هوا از طریق کانال گالوانیزه انجام می شود. توزیع نهایی هوا از طریق کوره های هوا انجام می شود.

برای اطمینان از خنک‌سازی، مرطوب‌سازی و پاک سازی هوا، یک ایرواشر صنعتی با ظرفیت کمی بیشتر از آنچه فکر می‌ کنید به آن نیاز دارید، در نظر بگیرید.

ویژگی‌های پیشرفته به سهولت استفاده و نگهداری از سیستم ایرواشر صنعتی صنعتی کمک می‌کند. هنگام خرید، مجموعه ویژگی ها را برای هر مدل مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که آیا ویژگی های ضروری در لیست شما وجود دارد یا خیر؟

ویژگی های محبوب ایرواشر صنعتی عبارتند از:

  • چند سرعت فن
  • موتور سازگار با  VFD
  • حفاظت تک فاز، اتصال کوتاه
  • کنترل از راه دور دیجیتال
  • رطوبت گیر قابل تنظیم
  • نشانگر آب کم با خاموش شدن خودکار
  • نشانگر تغییر فیلتر

دستگاه ایرواشر صنعتی

نگهداری ایرواشر صنعتی

همانند مرطوب‌کننده‌ها و خنک‌کننده‌های هوا، تمیز کردن منظم ایرواشر صنعتی بسیار مهم است. تمیز کردن مکرر از رشد کپک و باکتری در داخل مخزن آب جلوگیری می‌کند و واحد را از عوامل آلرژی و سایر ذرات فیلتر شده دور می‌کند.

توصیه می کنیم برای حفظ عملکرد بهینه، دستگاه ایرواشر صنعتی خود را هر چند روز یکبار تمیز کنید. همچنین ایده خوبی است که آب را به طور منظم تغییر دهید تا رطوبت آن تازه بماند. برای تمیز کردن ایرواشر صنعتی، دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

>>سیستم های تهویه مطبوع انواع متفاوتی دارند که می توان از آن جمله به چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک نیز اشاره کرد.

فیلترهای هوای پیش سفارشی شده :

مهم است که به خاطر داشته باشید که در حالی که یک دستگاه ایرواشر صنعتی به تمیز کردن و خنک کردن هوا کمک می کند، سطح فیلتراسیون مشابهی را برای آلرژن ها فراهم نمی کند که یک دستگاه تصفیه هوا اختصاص داده شده است.

تصفیه‌کننده‌های هوای ذرات با راندمان بالا HEPA می‌توانند 99.97 درصد از آلرژن‌ها را به کوچکی 0.3 میکرون از بین ببرند. در مقایسه، یک ایرواشر نوع Blower می تواند آلرژن های کوچک 1.5 میکرون را حذف کند.

اگر کسی آلرژی شدید دارد یا به سادگی می‌خواهد سطح بالاتری از تمیز کردن هوا داشته باشد، توصیه می‌کنیم علاوه بر ایرواشر از تصفیه‌کننده هوا هپا استفاده کنید یا درخواست سفارشی‌سازی ایرواشر با فیلتر هوای هپا 0.3 میکرون را داشته باشید.

عملکرد دستگاه ایرواشر صنعتی مشابه عملکرد سایر ایرواشرهای خانگی و آپارتمانی دیگر است. در واقع انواع ایرواشرهای صنعتی علاوه بر عملکرد های سایر دستگاه ایرواشرها، امکانات دیگری نیز دارند.

ایرواشر های معمول فرایند سرمایش و گرمایش و تنظیم جریان هوای ورودی به محیط ساختمان مورد نظر را انجام می دهند.

دستگاه های ایرواشرهای صنعتی، علاوه بر موارد ذکر شده، با استفاده از روش های فیلتراسیون یا پاک کردن گرد و غبار هوا، مواد آلاینده و آلرژی را پاک سازی می کند.  برای خرید و مشاوره با همکاران واحد فروش ایرواشر صنعتی تماس بگیرید.

شرکت هوا صنعت تاو در زمینه انواع سیستم های تهویه مطبوع شامل  چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، مینی چیلر، هواساز صنعتی، فن کوئل و .. فعالیت می کند. فعالیت این شرکت در بیش از یک دهه این موضوع را به اثبات می رساند که تلاش همواره بر این بوده است که کیفیت محصولات هم راستا با افزایش سطح توقعات جامعه افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *