روش های کاهش مصرف برق

صرفه جویی در انرژی

چگونه می توان مصرف برق را کاهش داد؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چرا قبض برق من اینقدر زیاد است؟ در این مقاله به روش های کاربردی برای کاهش مصرف برق می پردازیم. این روش ها می توانند برای شما مفید و کاربردی باشند پس با ما همراه باشید.

با تغییرات شدید آب و هوا، به نظر می‌رسد هر کاری که انجام می‌دهید، نمی‌توانید با قبض‌های سرسام‌آور برق همراه باشید. با این حال، هنوز امید خود را از دست ندهید! کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا قبض برق خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، تغییر به یک ترموستات هوشمند یا کنترل کننده AC هوشمند برای گرمایش سرمایش خودکار می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در قبوض شما شود.

پیش از این بخوانید تا بدانید چرا قبض برق شما اینقدر زیاد است و چگونه می توانید آن را تحت کنترل داشته باشید. با این نکات مفید، در کمترین زمان ممکن پول زیادی را پس انداز خواهید کرد!

در حالی که ممکن است فکر کنید تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف برق انجام می دهید، ممکن است در طول سال ها عادت های نامطلوبی داشته باشید که قبض برق شما را سر به فلک کشیده است.

روش های کاربردی کاهش مصرف برق

در این جا مواردی که باعث می شود ناخواسته هزینه های برق شما افزایش یابد، می پردازیم:

عدم نگهداری صحیح و تعمیر بهموقع سیستم های گرمایشی و سرمایشی

هزینه های تهویه مطبوع 17 درصد از کل هزینه های برق خانه را تشکیل می دهد. در اقلیم های مرطوب تر، این رقم به 27 درصد افزایش می یابد. بی توجهی به نگهداری سیستم تهویه می تواند این عدد را به طور تصاعدی افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر فیلترهای AC شما مسدود شده باشد، کولر گازی شما باید سخت تر کار کند تا همان سطح خنک کننده را ارائه دهد و در نتیجه برق بیشتری مصرف کند.

یکی از راه حل های مصرف برق، استفاده از سیستم های هوشمند تهویه هوا می باشد. این تهویه ها می توانند زمان لازم برای تعمیر و نگهداری سیستم های تهویه را یاداوری کنند. خوشبختانه، کنترل‌کننده‌های AC هوشمند می‌توانند با ارسال یادآوری‌های به موقع به شما در پیگیری تمیزی فیلتر هوا کمک کنند. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری منظم سیستم های تهویه باعث صرفه جویی در تعمیرات گران قیمت می شود.

استفاده در زمان اوج مصرف

اگر از خود می پرسیدید که چرا قبض برق شما با وجود محدود کردن استفاده شما اینقدر زیاد است، به این نگاه کنید که چه زمانی بیشترین برق مصرف می کنید. شرکت های برق در زمان اوج مصرف برای محدود کردن مصرف انرژی اضافی، نرخ های بالاتری را دریافت می کنند. بنابراین، اگر قبض برق شما هنوز خیلی زیاد است، می توانید با استفاده نکردن از وسایل الکترونیکی همزمان با دیگران در قبض برق خود صرفه جویی کنید!

در تابستان، ساعات اوج مصرف معمولا بین ظهر تا 6 بعد از ظهر است، زمانی که همه در حال انفجار کامل واحدهای تهویه مطبوع خود هستند. صرفاً محدود کردن استفاده در این مدت، یا راه‌اندازی سیستم های سرمایشی خود در دمای بالاتر، می‌تواند تفاوت ایجاد کند و به شما در کاهش قبض برق کمک کند.

به غیر از واحد تهویه مطبوع، از استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و سایر وسایل در ساعات اوج مصرف خودداری کنید تا مصرف انرژی خود را کنترل کنید .

کاهش مصرف برق

درب و پنجره نشتی دارید

پنجره ها و درها منابع اصلی نشت هوا هستند. حتی زمانی که دیوارهای شما به خوبی عایق بندی شده اند، اگر آب و هوا یا درزبندی روی در و پنجره شما فرسوده شده باشد، کولر یا بخاری شما برای انجام درست کار خود با مشکل مواجه می شود. در نتیجه، باید اضافه ترکار کند که منجر به افزایش قبض برق می شود.

قبل از شروع بارگیری درزگیری و آبگیری، مهم است که دقیقاً بدانید نشت هوا کجاست.

عایق بندی درست

عایق نادرست و ناکافی نیز می تواند دلیل بالا بودن قبض برق شما باشد. به عنوان یک قاعده کلی، گرما از مناطق با دمای بالاتر به مناطق با دمای پایین تر منتقل می شود. در نتیجه، گرمای داخل خانه در تبادل حرارتی با هوای بیرون به ه در می رود. در نتیجه، کولر گازی شما برای حفظ دمای خنک‌تر در تابستان و بخاری شما برای حفظ دمای گرم‌تر در زمستان، برق بیشتری را مصرف می‌کند.

عایق بندی مناسب از انتقال حرارت از روش های رسانش، همرفت و تشعشع جلوگیری می کند. در نتیجه باعث می شود تهویه مطبوع شما راحت تر دمای دلخواه خود را حفظ کند. شما دیگر مجبور نیست برای گرم کردن یا خنک کردن اتاق اضافه کار کند. این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از بالا بودن قبض برق می شود.

شما کل خانه خود را حتی زمانی که نیاز ندارید خنک می کنید

اکثر مردم تنها 1-2 اتاق را در یک زمان اشغال می کنند. با این حال، آنها همچنان تهویه مطبوع را برای کل خانه روشن می کنند. این اتلاف گسترده برق است و منجر به قبض های بیش از حد می شود. برای دور زدن این معضل، می توانید مناطق HVAC ایجاد کنید. مناطق تهویه مطبوع از دمپر استفاده می کنند تا بتوانید خانه خود را به مناطق تقسیم کنید و دمای متفاوتی را برای هر کدام تنظیم کنید. شما دیگر نیازی به کار غیر ضروری برای خنک کردن کل خانه شما نخواهد داشت.

شما یک سیستم HVAC قدیمی یا سایر لوازم قدیمی دارید

کولرهای قدیمی مقدار برق تکان دهنده ای مصرف می کنند. یک کولر گازی متوسط ​​می تواند 10 تا 15 سال دوام بیاورد. پس از آن، با افزایش سن، تک تک قطعات، مانند کمپرسور، کارایی کمتری دارند. کمپرسورهای قدیمی به میزان قابل توجهی برق بیشتری مصرف می کنند.

به غیر از تهویه مطبوع، وسایل قدیمی تر، مانند یخچال یا ماشین لباسشویی، می توانند مصرف انرژی زیادی داشته باشند. فرسودگی طبیعی کارایی وسایل قدیمی را کاهش می دهد و آنها مجبورند اضافه کار کنند و برق بیشتری مصرف کنند. با پیشرفت تکنولوژی، لوازم جدیدتر کارآمدتر می شوند. یک یخچال قدیمی 35 درصد بیشتر از یخچال دارای گواهی انرژی انرژی مصرف می کند. وقتی عمر وسایل برقی به پایان رسید، از شر آنها خلاص شوید. اگر این کار را نکنید، برای قبض های گران برق بیشتر هزینه خواهید کرد.

کاهش مصرف برق

شما یک یخچال یدکی نگه دارید

بسیاری از مردم دوست دارند یخچال یدکی را در زیرزمین نگهداری کنند، غافل از اینکه دلیل آن بالا بودن قبض برق است. با این حال، حتی اگر از یخچال اضافی خود استفاده نمی کنید، در صورت وصل شدن به برق، انرژی مصرف می کند. اگر باید یک یخچال اضافی نگه دارید، مطمئن شوید که همیشه از چیزی پر است یا آن را از برق بکشید.

بنابراین دفعه بعد که تعجب کردید که چرا قبض انرژی شما اینقدر زیاد است، به یخچال یدکی که در زیرزمین قرار دارد نگاه کنید و آن را ورق بزنید.

آبگرمکن خود را با دمای بسیار بالا کار می کنید

یکی دیگر از روش های کاهش مصرف برق که شاید به آن دقت نکرده باشید، دمای آبگرمکن است. آبگرمکن ها 14 تا 18 درصد از کل قبض آب و برق شما را تشکیل می دهند. بنابراین، اگر هزینه های آبگرمکن را کاهش دهید، می توانید در کل قبض برق خود صرفه جویی زیادی کنید. اما متأسفانه اکثر خانوارها آبگرمکن خود را در دمای بالاتر از حد مورد نیاز نگهداری می کنند.

اکثر آبگرمکن ها با دمای از پیش تعیین شده 140 درجه فارنهایت عرضه می شوند. با این حال، کارشناسان می گویند شما می توانید با خیال راحت آنها را روی دمای 120 درجه فارنهایت تنظیم کنید. تنظیم آبگرمکن خود در دمای کمتر باعث کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از جراحات ناشی از سوختگی می شود!

یکی دیگر از روش های هوشمندانه برای صرفه جویی در قبض آبگرمکن، عایق کاری آن با عایق آبگرمکن است. این کار از اتلاف حرارت جلوگیری می کند و آبگرمکن برای حفظ دمای مورد نظر نیازی به کار سخت نخواهد داشت.

شما اغلب از خشک کن استفاده می کنید

استفاده از خشک کن برای هر بار لباس یکی از دلایل اصلی بالا بودن قبض برق است. اگر می خواهید قبض برق خود را کاهش دهید، یک بند رخت ساده می تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند. هر ساعت استفاده از خشک کن هزینه های بیشتری را تحمی دارد. بنابراین اگر از خشک کن خود برای هر بار لباسشویی استفاده می کنید، هزینه می تواند به سرعت افزایش یابد. برای جلوگیری از این هزینه ها، هر زمان که هوا خوب است، از خشک کن صرف نظر کنید و لباس ها را بیرون آویزان کنید تا خشک شوند. در آخر ماه متوجه  تغییر و کاهش قبض برق مصرفی خود خواهید بود.

در به روزرسانی های بعدی به روش های دیگر کاهش مصرف برق خواهیم پرداخت.

کلام آخر

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیبشتر و مشاوره تخصصی برای تهیه محصول سیستم متناسب با فضا و نیاز تماس بگیرید.

ما در شرکت هواصنعت تاو تولید کننده انواع سیستم تهویه مطبوع از جمله چیلر آب خنک، چیلر هواخنک، چیلر هوایی، هواساز صنعتی و .. با بالاترین کیفیت و برند تولیدی و ارائه خدمات پس از فروش به صورت کاملا حرفه ای در خدمت شما هستیم.

One thought on “روش های کاهش مصرف برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *