نصب داکت اسپلیت چگونه انجام می شود؟

نصب داکت اسپلیت

در این مقاله قصد داریم تا به نکات نصب داکت اسپلیت بپردازیم:

نصب داکت اسپلیت

برای نصب یونیت داخلی داکت اسپلیت، یک مکان بدون مانع روی دیوار داخلی خود انتخاب کنید. برای تغذیه لوله‌ها از یونیت داخلی به یونیت خارجی، باید یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید، بنابراین مطمئن شوید که مکانی که انتخاب می‌کنید این امکان را به شما می‌دهد. برای نتیجه، نقطه ای دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما انتخاب کنید. دستگاه را در فاصله 2.1 متری از زمین قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که حداقل 15 تا 30 سانتی متر فضای باز در هر طرف واحد وجود دارد تا جریان هوا مناسب باشد.

مکانی را با ناودانی انتخاب کنید تا مطمئن شوید که دیوار به اندازه کافی محکم است تا وزن واحد را تحمل کند. دستگاه را حداقل 1.0 متر دور از آنتن‌ها و برق یا خطوط اتصالی که برای تلویزیون، رادیو، سیستم‌های امنیتی خانه یا تلفن استفاده می‌شود، نصب کنید. سر و صدای الکتریکی ناشی از این منابع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد دستگاه تهویه مطبوع شما شود.

از مکان هایی که ممکن است گاز نشت کند یا غبار یا یا مواد آلاینده ای گوگرد وجود دارد خودداری کنید.

اکثر این واحدها دارای کنترل از راه دور هستند تا بتوانید به راحتی آنها را روشن یا خاموش کنید و حتی اگر روی دیوار نصب شده باشند، دما را تنظیم کنید.

صفحه نصب را به دیوار داخلی محکم کنید. صفحه نصب را روی دیواری که می خواهید یونیت داخلی نصب کنید، نگه دارید. از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که هم سطح افقی و هم عمودی است. از یک مداد برای علامت گذاری محل سوراخ های پیچ استفاده کنید، صفحه را بردارید، سپس یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید که در آن هر پیچ قرار می گیرد.
صفحه را طوری قرار دهید که با سوراخ ها مطابقت داشته باشد، لنگرهای پلاستیکی را در سوراخ ها قرار دهید و صفحه را با پیچ های ضربه ای روی دیوار محکم کنید.

یک سوراخ 7.6 سانتی متری از طریق دیوار دریل کنید تا بتوانید لوله ها را به بیرون متصل کنید. یک علامت در مرکز سوراخ در صفحه نصب ایجاد کنید. برای اطمینان از زهکشی کافی، از یک اره سوراخ کنید یا یک مته با یک ضمیمه سوراخ‌کن برای ایجاد یک دهانه دایره‌ای 7.6 سانتی‌متری از طریق دیوار استفاده کنید که کمی به سمت پایین به سمت زمین شیب دارد.
قبل از سوراخ کردن یا بریدن سوراخ، مطمئن شوید که پشت دیوار هیچ لوله یا سیمی وجود ندارد.

اتصالات الکتریکی یونیت داخلی را بررسی کنید. پانل جلوی واحد تهویه مطبوع را بلند کرده و درپوش را بردارید. اطمینان حاصل کنید که سیم های کابل به پایانه های پیچ وصل شده اند و سیم کشی با نمودار ارائه شده با دستگاه مطابقت دارد.

لوله ها و کابل ها را از سوراخ دیوار عبور دهید، سپس آنها را به دستگاه وصل کنید. لوله‌های مسی، کابل برق و لوله تخلیه را با نوار برق محکم کنید. برای اطمینان از جریان آزاد آب، لوله تخلیه را در پایین قرار دهید. لوله‌ها و کابل را از سوراخ دیوار عبور دهید، سپس آن‌ها را طبق دستورالعمل دستورالعمل روی نقاط مشخص شده در واحد داخلی محکم کنید. هر خط از قبل عایق شده است، بنابراین لازم نیست نگران اضافه کردن عایق اضافی باشید.
تمام تلاش خود را بکنید تا میزان خم شدن لوله ها و کابل را به حداقل برسانید تا مطمئن شوید که دستگاه به خوبی کار می کند. اطمینان حاصل کنید که لوله زهکشی اجازه می دهد تا آب در محل مناسب تخلیه شود.

یونیت داخلی را روی صفحه نصب قرار دهید. برای اتصال کولر گازی به دیوار، کافی است اتصالات مادگی پشت دستگاه را با اتصالات نری روی صفحه نصب تراز کنید و محکم فشار دهید تا دستگاه در جای خود محکم شود. اطمینان حاصل کنید که دستگاه 2-3 درجه به عقب متمایل می شود تا آب بتواند از لوله تخلیه خارج شود.
هنگامی که اتصالات را ایمن می‌کنید، ممکن است دوستی دستگاه را در جای خود نگه دارد.

نصب کندانسور در فضای باز

یونیت بیرونی را دور از هر منطقه ای که به شدت گرد و غبار یا گرم است قرار دهید. سوراخی را که از طریق صفحه نصب واحد داخلی دریل کرده اید پیدا کنید و واحد خارجی را در فاصله 15 متری قرار دهید تا لوله و کابل به راحتی وصل شوند. مکانی را انتخاب کنید که حداقل 30 سانتی متر فضای اطراف آن را احاطه کند تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل شود. در صورت امکان، مکان سایه‌داری را انتخاب کنید که علاوه بر گرد و غبار و ترافیک، از باد در امان باشد تا واحد شما در بهترین حالت خود کار کند.مطمئن شوید که هیچ آنتنی رادیو یا تلویزیون در 3.0 متر کندانسور در فضای باز نباشد.

یونیت داخلی را روی صفحه نصب قرار دهید. برای اتصال کولر گازی به دیوار، کافی است اتصالات مادگی پشت دستگاه را با اتصالات نری روی صفحه نصب تراز کنید و محکم فشار دهید تا دستگاه در جای خود محکم شود. اطمینان حاصل کنید که دستگاه 2-3 درجه به عقب متمایل می شود تا آب بتواند از لوله تخلیه خارج شود. هنگامی که اتصالات را ایمن می‌کنید، ممکن است دوستی دستگاه را در جای خود نگه دارد.

یونیت خارجی را در بالای پد بتنی محکم کنید

یک بالشتک لاستیکی در بالای پد قرار دهید تا لرزش به حداقل برسد، سپس واحد کندانسور خارجی را در بالای پد قرار دهید. یونیت را با انکر بولت روی بتن محکم کنید.

سیم کشی برق در واحد خارجی را بررسی کنید 

پوشش روی کندانسور را بردارید. به نمودار سیم کشی دستگاه در دفترچه راهنما مراجعه کنید و مطمئن شوید که سیم ها همانطور که در نمودار نشان می دهد وصل شده اند. هر گونه تنظیمات لازم را انجام دهید. کابل ها را با یک گیره کابل ببندید و درپوش را تعویض کنید.

نصب لوله و کابل

برای محکم کردن 2 لوله مسی از یونیت داخلی به یونیت بیرونی طبق دفترچه راهنما از مهره های فلر استفاده کنید. کابل برق را که از یونیت داخلی اجرا می شود به واحد خارجی نیز وصل کنید. در نهایت منبع تغذیه را به یک پریز مشخص وصل کنید. در صورت لزوم می توانید لوله های مسی را برای از بین بردن اضافی آن کوتاه کنید.

خروج هوا و رطوبت از مدار مبرد

درپوش ها را از شیرهای دو طرفه و سه طرفه و از درگاه سرویس بردارید و یک شلنگ پمپ خلاء را به درگاه سرویس وصل کنید. جارو برقی را روشن کنید تا به خلاء مطلق 10 میلی متر جیوه برسد. دکمه فشار پایین را ببندید و سپس جاروبرقی را خاموش کنید. تمام شیرها و اتصالات را از نظر نشتی تست کنید، سپس جاروبرقی را جدا کنید. پورت سرویس و درپوش ها را تعویض کنید.

اتصال لوله کشی ها به گیره و دیوار

برای اطمینان از اینکه لوله‌ها و کابل‌ها حرکت نمی‌کنند یا قطع نمی‌شوند، آنها را با استفاده از گیره‌های همراه کیت به دیوار بیرونی خانه خود وصل کنید. دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را دنبال کنید تا مطمئن شوید که گیره ها به اندازه کافی فاصله دارند.

پوشاندن سوراخ دیوار

برای تغذیه کابل و لوله کشی از طریق دیوار، فوم پلی اورتان منبسط کننده را در سوراخی که دریل کرده اید اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ کاملاً مهر و موم شده است تا از ورود هوای گرم یا حشرات جلوگیری شود. قبل از روشن کردن تهویه مطبوع، اجازه دهید فوم طبق دستورالعمل روی برچسب خشک شود.

دستگاه را روشن کنید و از هوای خنک لذت ببرید!

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تهویه مطبوع را راه اندازی کنید، که می توانید این کار را از واحد داخلی انجام دهید. فقط یک یا 2 دقیقه طول می کشد تا هوای خنک وارد خانه شما شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد کولر گازی جدید خود به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

کلام آخر

مجموعه هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مانند چیلر آب خنک، مینی چیلر، چیلر هوا خنک یا چیلر هوایی، برج خنک کننده، روف تاپ پکیج، هواساز صنعتی و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *