هواساز صنعتی سالن قارچ

هواساز صنعتی سالن قارچ

سیستم های تهویه مطبوع سالن پرورش قارچ چگونه باید باشد؟

هنگام پرورش قارچ خوراکی، شرایط آب و هوایی خاصی باید رعایت شود تا حداکثر عملکرد با بالاترین کیفیت تضمین شود. از تهیه کمپوست از مرحله رشد تا برداشت قارچ، اطمینان از دمای مطلوب، رطوبت و سطوح CO 2 مهم است. چالش برای پرورش دهندگان قارچ و مدیران سیستم اندازه گیری و کنترل این پارامترهای آب و هوایی تا حد امکان دقیق است. نیاز به فناوری مورد نیاز برای این امر زیاد است و باید از همان ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

هواساز سالن قارچ

شرایطی که فقط در پاییز در طبیعت وجود دارد باید در تمام طول سال با کمک سیستم های تهویه مطبوع تضمین شود: شرایط دما و رطوبت مطلوب و غلظت مناسب CO 2 برای رشد قارچ.

اجزای منفرد یک سیستم تهویه مطبوع و رطوبت، مانند رطوبت سازها یا دستگاه های اندازه گیری دیتا ثبت کننده برای نظارت بر دما، رطوبت و CO 2 بنابراین باید به دقت بررسی شوند.

هواساز صنعتی سالن قارچ باید با سطوح بالایی از رطوبت و اسپورهای قارچی آزاد شده مقابله کند.

مراحل تولید قارچ

اطمینان از رشد قارچ در داخل خانه به معنای بازتولید شرایط رشد طبیعی تا حد امکان دقیق است. بنابراین، الزامات یک سیستم تهویه مطبوع در پرورش قارچ توسط مراحل فردی فرآیند رشد هدایت می شود.

فاز 1: آماده سازی کمپوست و تخم ریزی – دمای ثابت، رطوبت بالا و غلظت  CO2

کمپوست تازه اساس پرورش قارچ است. نخ های قارچ (میسلیوم) روی آن پخش می شود و در عرض 3-2 هفته کاملاً در کمپوست نفوذ می کند. در این مرحله شرایط باید بسیار مرطوب و تاریک باشد.

فاز 2: چیدمان بستر قارچ و شروع – کاهش تدریجی دما

در مرحله بعدی کشت قارچ صنعتی، کمپوست رسیده روی بستر قارچ در سلول‌های مخصوص در حال رشد پخش می‌شود. این فرآیند توسط یک فرآیند دقیقاً تعریف شده دنبال می شود که با ثابت نگه داشتن دما و تامین منظم نور و هوا آغاز می شود. سپس بستر قارچ به مدت چند روز با آب تامین می شود و با کاهش تدریجی دما رطوبت را تا 100 درصد افزایش می دهد. این باعث می شود که میسلیوم شروع به انقباض کرده و جوانه های کوچکی تشکیل می دهد که قارچ ها از آن رشد می کنند.

در این مرحله دما، رطوبت و غلظت CO 2 تأثیر تعیین کننده ای بر رشد قارچ ها دارند.

اگر داده های اندازه گیری معیوب باشند، این روی کل برداشت تأثیر می گذارد.

فاز 3: رشد و برداشت – ثابت نگه داشتن شرایط

در مرحله رشد تا زمان برداشت، دما، رطوبت و غلظت CO 2 حداکثر به مدت هفت روز ثابت نگه داشته می شود. در عرض یک هفته، قارچ ها به اندازه ایده آل 3 سانتی متر (1.2 اینچ) برای برداشت می رسند.

اندازه گیری رطوبت، دما و CO₂ در کشت قارچ

در طول این مراحل فردی، نوع مناسب کنترل آب و هوا برای موفقیت در کشت قارچ بسیار مهم است. سنسورهای مورد استفاده در اینجا نقش مهمی دارند. آنها باید دما، رطوبت و غلظت CO 2 را به طور دقیق و قابل اعتماد در یک محیط خاص اندازه گیری کنند. هر گونه انحراف کشف نشده، یا نتایج اندازه گیری نادرست، بر کیفیت قارچ تاثیر می گذارد و هزینه زیادی دارد.

برای انتخاب سنسورهای مناسب، منطقی است که الزامات را دقیقاً با در نظر گرفتن شرایط محیطی خاص تعریف کنیم.

قارچ ها چیزهای مرطوب و کثیف را دوست دارند – حسگرها این کار را نمی کنند. شرایط محیطی بهینه برای رشد بهتر قارچ مورد نیاز است. رطوبت بالا و آلودگی توسط هاگ ​​های آزاد شده چالش خاصی را برای فناوری اندازه گیری ایجاد می کند.

تراکم و رسوبات مربوط به تراکم بر روی عناصر حساس می تواند عملکرد اندازه گیری را مختل کند و منجر به خوردگی شود. هاگ های آزاد شده از بدن میوه با اندازه 3-15 میکرومتر در کل سیستم ته نشین می شوند. میسلیوم (نخ های قارچی) ایجاد شده در اینجا سطوح را می پوشاند و می تواند منجر به قرائت های نادرست و در نتیجه از بین رفتن کل محصول شود.

فن آوری اندازه گیری برای تولید قارچ صنعتی باید بسیار سخت باشد. این بدان معنی است که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام حسگرها در سیستم کنترل آب و هوای پرورش قارچ ادغام شوند باید با دقت خاصی اتخاذ شود.

قیمت هواساز سالن قارچ

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی می باشد. این مجموعه با یک دهه تجربه درخشان تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی مانند برج خنک کننده، چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، چیلر هوایی، هواساز استاندارد و هایژنیک، ایرواشر صنعتی  و… می باشد. برای مشاوره تخصصی جهت انتخاب بهترین سیستم تهویه متناسب با نیاز خود تماس بگیرید.

One thought on “هواساز صنعتی سالن قارچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *