هواساز هایژنیک اتاق تمیز چیست؟

هواساز هایژنیک اتاق تمیز

هواساز هایژنیک اتاق تمیز، از سیستم های تهویه پیشرفته هستند. این سیستم ها به گونه تعبیه شده اند که هوای تمیز و فیلتر شده را به اتاق تمیز مخصوص فرآوری مواد غذایی، دارویی و … برسانند. هواساز هایژنیک به گونه ساخته می شوند که هوای تمیز و کنترل شده و عاری از آلاینده ها را تامین کنند. چرا که در اتاق های تمیز کنترل میزان آلاینده ها بسیار ضروری است.

چگونه هواسازهای هایژنیک شرایط بهداشتی را در اتاق های تمیز فرآوری مواد غذایی افزایش می دهند؟

تولیدکنندگان مواد غذایی سخت تلاش می کنند تا مطمئن شوند که فرآیند تولید مواد غذایی و دارویی ایمن است. از بین بردن فرصت های ایجاد آلودگی مواد غذایی با کنترل آلاینده ها و ایجاد شرایط بهداشتی شروع می شود. هواساز هایژنیک اتاق تمیز، هوایی کنترل شده و تمیز را به فضای کلین روم منتقل می کنند. همچنین با فشاری که دارند مانع از ورود هوای آلوده از فضای بیرون به داخل اتاق تمیز می شود.

هواساز هایژنیک چه می کند؟

هواساز هایژنیک اتاق تمیز قبل از تحویل دادن هوا به اتاق تمیز فرآیندهای زیادی را بر روی هوا انجام می دهد تا شرایط بهداشتی و آلاینده های آن را کنترل کند. به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتراسیون هوای ورودی.
  • حذف و پاک کردن آلاینده های مختلف از هوای ورودی.
  • خنک کردن هوای اتاق تمیز که برای جلوگیری از رشد باکتری و موارد مشابه انجام می شود.
  • کنترل میزان رطوبت هوا از موارد مهمی است که توسط هواساز هایژنیک اتاق تمیز انجام می شود. کنترل میزان رطوبت هوا در از بین بردن باکتری های و جلوگیری از رشد و گسترش آن ها بسیار مهم است.
  • چراغ های UV که برای استریل کردن و زدودن باکتری ها را روی کویل های خنک کننده استفاده می شود.
  • تامین فشار مثبت تا اتاق های تمیز را از نفوذ هوا و آلاینده از منافذ و هوای بیرون محافظت کند.
  • هواساز هایژنیک اتاق تمیز نیاز به واحدهای خنک کننده سقفی را از بین می برد. چرا که این هواساز ها معمولا در پشت بام قرار می گیرند تا هوای مورد نیاز را تامین کنند.

استفاده از هواساز هایژنیک اتاق تمیز چه مزایایی دارد؟

استفاده از هواساز هایژنیک اتاق تمیز مزایای بسیاری دارد. به طور مثال زمانی که از هواساز هایژنیک اتاق تمیز در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی استفاده می شود، فرصت زیادی را فراهم می کند. مثلا:

  • هوای اتاق را در طول شیفت های کاری تمیز می کند.
  • سرعت خشک شدن اتاق ها را در حین و بعد از شستشوی اتاق افزایش می دهد.
  • از طرفی با کنترل رطوبت هوای اتاق، رطوبت اضافی که را ممکن است موجب فساد شود به بیرون تخلیه می کند.
  • با کنترل رطوبت پس از این فرآیند، این امکان را فراهم می کند تا فرآیند تولید بدون توقف انجام شود.

هواساز هایژنیک کجا نصب می شود؟

هواساز هایژنیک اتاق تمیز همیشه در خارج از اتاق نصب می شوند. معمولاً روی پشت بام نصب می شود. (گاهی اوقات در یک فضای بینابینی داخلی) با کانالی که هوا را به مناطق اتاق تمیز می رساند.

قرار دادن واحدهای هواساز هایژنیک در راه دور از فضای پردازش، تجهیزات، لوله‌کشی و تجهیزات مورد نیاز را از اتاق تمیز ذف می‌کند و به داشتن اتاق تمیز با شرایط مطلوب تری کمک می کند.

در مواردی نیز که هواساز و سیستم تهویه هوا در داخل اتاق تمیز قرار می گیرد. اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اتاق های تمیز با فن ها و لوله کشی های آشکار، می تواند محل خوبی برای رشد باکتری ها و آلودگی های مختلف باشد.

همچنین مشخص شده است که لوله‌کشی سقفی (لوله‌کشی خاص که آمونیاک را برای کندانسورهای خنک‌کننده یا تجهیزات مشابه تامین می‌کند)، بسیار ترجیح داده می‌شود که در خارج از ساختمان قرار گیرد تا احتمال آسیب یا نشت در فضاهای اشغال شده کارکنان کاهش یابد.

از آنجایی که هواساز های هایژنیک در خارج از فضا قرار دارند، بهداشت، پاکیزگی و ایمنی مطلوبی را فراهم می کنند که برای تولیدکنندگان مواد غذایی بسیار مهم است.

کلام آخر

مجموعه هوا صنعت تاو با بیش از چند دهه تجربه و تخصص، تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی برای مصارف صنعتی و خانگی می باشد. سیستم های تهویه مطبوع در گذشته یکی از کالای لوکس محسوب می شد اما امروزه یکی از تجهیزات ضروری واحد های مسکونی ، اداری و تجاری است. برای مشاوره تخصصی و رایگان برای انتخاب خرید هواساز صنعتی سیستم تهویه متناسب با نیاز و فضای خود با ما تماس بگیرید.

ما در شرکت هواصنعت تاو تولید کننده انواع سیستم تهویه مطبوع از جمله چیلر آب خنک، چیلر هواخنک، چیلر هوایی، هواساز صنعتی و .. با بالاترین کیفیت و برند تولیدی و ارائه خدمات پس از فروش به صورت کاملا حرفه ای در خدمت شما هستیم.

One thought on “هواساز هایژنیک اتاق تمیز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *