چیلر ضد انفجار چیست؟

چیلر ضد انفجار

چیلر ضد انفجار چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک چیلر ضد انفجار، خنک کننده فرآیند یا فضا را در کاربردهای صنعتی خشن یا انفجاری فراهم می کند. چیلرهایی که در محیط‌های خطرناک استفاده می‌شوند باید دارای حفاظت فیزیکی کافی و ویژگی‌های ایمنی ویژه برای جلوگیری از آسیب به اجزای حساس باشند.
علاوه بر این، برخی از چیلرها دارای اجزای مقاوم در برابر شعله هستند تا خطر احتراق را به حداقل برسانند. متأسفانه همه تولیدکنندگان چیلر تخصص لازم برای تولید این نوع چیلر را ندارند.
چیلرهای ضد انفجار چگونه کار می کنند؟
بسیاری از طرح ها دارای تمام قطعات چیلر و لوازم الکترونیکی در یک محفظه ضد انفجار مداوم ساخته شده از مواد بادوام مانند فولاد ضد زنگ هستند. این محفظه از دستگاه در برابر ضربه های مکانیکی بیش از حد در حین کار محافظت می کند. این ملاحظات ضروری هستند، زیرا یک چیلر ضد انفجار می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد. چیلرهای معمولی را می توان از طریق این طراحی به دستگاه های مقاوم در برابر انفجار سفارشی کرد.
چیلرهای ضد انفجار با مواد ناهموار ساخته شده اند و عملکرد قابل اعتماد را در محیط های طبقه بندی شده الکتریکی که در معرض بخارات، گازها و ابرهای گرد و غبار قابل احتراق قرار دارند، تضمین می کنند. آنها چیلرهای آب خنک هستند که قادر به خنک سازی با راندمان بالا با تحمل دمای نزدیک برای فرآیندهای حساس به حرارت هستند. چیلرهای آبی ضد انفجار با استانداردهای مختلف برق بین المللی ساخته می شوند.

خنک سازی فرآیندی در محیط های خطرناک

عملیات روزانه در صنایعی که از مواد فرار یا قابل اشتعال، تجهیزات طبقه بندی شده الکتریکی و ماشین آلات سنگین استفاده می کنند، می توانند شرایط کاری خطرناکی را هم برای کارکنان و هم برای دارایی ها ایجاد کنند. با این وجود، بسیاری از فرآیندها در این صنایع برای انجام ایمن و مولد نیاز به کنترل دما دارند.
برخی از ماشین‌های مورد استفاده در این تاسیسات به خنک‌سازی سریع در حین کار نیاز دارند، زیرا گرمای بیش از حد ممکن است باعث مشکلات متعددی از جمله انفجار و خرابی تجهیزات شود. در این شرایط، خنک کننده محیط از یک سیستم HVAC ممکن است برای تنظیم دما کافی نباشد.
چیلرهای هوا خنک یا آب خنک دارای راندمان خنک کنندگی بیشتری نسبت به سیستم های تهویه مطبوع هستند. چیلرهای ضد انفجار سفارشی هوا صنعت تاو می توانند دمای فرآیند را در مکان های طبقه بندی شده الکتریکی حفظ کنند. هر چیلری که ما تولید می کنیم را می توان به گونه ای اصلاح کرد که ضد انفجار شود و با مشخصات ایمنی مربوطه مطابقت داشته باشد.
 برای اطلاعات بیشتر: چیلر صنعتی دستگاه تزریق

کاربردهای صنعتی چیلرهای ضد انفجار

خنک کننده های واحد ضد انفجار در طیف گسترده ای از محیط های خطرناک از جمله کارخانه های فرآوری شیمیایی، پالایشگاه های نفت و گاز، کارخانه های زغال سنگ و بسیاری از کاربردهای دیگر که از گازها و بخارات قابل اشتعال استفاده می کنند، استفاده می شود. این چیلرها برای هر نوع طبقه بندی مناطق خطرناک مانند اختلاف دمای بین دو گروه های گاز و گروه های گرد و غبار را پوشش می دهند، مناسب هستند.
محصولات ما برای طیف وسیعی از دماهای عملیاتی از کیفیت تضمین شده اند. برخی از ویژگی های چیلرهای ضد انفجار عبارتند از:
  • سیستم های اضافی با کنترل های سرب / تاخیر.
  • بخش متراکم با رتبه محیطی بالا / پایین
  • آلارم های دما که شما را از افزایش بیش از حد دما مطلع می کنند..
  • پوشش کویل با گارانتی طولانی برای چیلرهای هوا خنک در مناطق خورنده
  • محفظه های فولادی ضد زنگ برای محافظت از اجزای داخلی در برابر لرزش / شوک بیش از حد.
  • سوئیچ ها را برای قطع برق اضطراری برای جلوگیری از شرایط جریان بیش از حد قطع کنید.
  • اتصالات کمپرسور که امکان تعویض کمپرسور بدون احتراق را فراهم می کند.

برای خنک‌سازی فرآیندی مطمئن در محیط‌های خطرناک به چیلرهای تاو اعتماد کنید.

برای بیش از چند دهه سابقه درخشان در صنعت تولید انواع سیستم تهویه مطبوع، چیلرهای قابل حمل را برای بسیاری از کاربردهای صنعتی طراحی کرده است. خنک کننده های واحد ضد انفجار ما که با استفاده از مواد ناهموار با ویژگی های ایمنی داخلی ساخته شده اند، عملکرد قابل اعتماد را در کاربردهای مستعد احتراق مانند نفت و گاز، پردازش شیمیایی، ساخت و غیره تضمین می کنند.
برای مشاوره تخصصی و انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع با هوا صنعت تاو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *