بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل

بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل

احتمالا برای شما هم سوال شده است که بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل چیست؟ برای اینکه بتوانید تهویه مطبوع مناسب را برای یک هتل انتخاب کنید، عاقلانه است که با درک نحوه عملکرد آن شروع کنید.

تهویه مطبوع با حذف هوای گرم از داخل اتاق و آزادسازی هوای خنک تر برای کاهش دما کار می کند. این فرآیند از همان اصل استفاده شده در یخچال‌های استاندارد پیروی می‌کند، جایی که گرما جذب و حذف می‌شود تا محفظه خنک یا در محدوده دمایی مطلوب کاربر بماند. کل فرآیند را می توان به پنج مرحله زیر تقسیم کرد:

  1. هوای گرم اتاق های مهمان توسط کولر کشیده می شود.
  2. هوا از طریق یک اواپراتور سرد داخل تهویه مطبوع حرکت می کند که آن را خنک می کند. در این مرحله یک دستگاه رطوبت گیر نیز رطوبت اضافی هوا را از بین می برد.
  3. خنک کننده ای که از لوله های خنک کننده عبور می کند گرمای هوا را جذب کرده و تبخیر می شود.
  4. همانطور که هوای گرم گرما را از دست می دهد و خنک می شود، از لوله های خنک کننده آماده برای چرخش مجدد به اتاق ها رانده می شود. مایع خنک کننده توسط کمپرسور دوباره به مایع تبدیل می شود.
  5. هوای سرد یا خنک به داخل اتاق ها پمپاژ می شود، جایی که به کاهش دمای محیط کمک می کند.

بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل سیستم هایی هوشمند هستند که این امکان را برای مهمانان فراهم می کند که دمای اتاق خود را بسته به ترجیحات شخصی تغییر دهند. همانطور که به زودی خواهیم دید، در انواع مختلف تهویه مطبوع مورد استفاده در هتل ها، طراحی و عملکرد نیز ممکن است کمی متفاوت باشد.

انواع سیستم های تهویه مطبوع هتلی

برای پیدا کردن بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل بهتر است در ابتدا به انواع سیستم تهویه مطبوع هتل بپردازیم. سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده در هتل ها را می توان در چهار گروه اصلی دسته بندی کرد:

  1. واحدهای تهویه مطبوع مرکزی
  2. تهویه مطبوع ترمینال عمودی
  3. تهویه مطبوع پایانه بسته بندی شده (PTAC)
  4. تهویه مطبوع طریق دیواری

تهویه مطبوع مرکزی

یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع هتل در هتل هایی که نیاز به تهویه چند اتاق دارد، تهویه مطبوع مرکزی است. این AC از طریق سیستم مجاری کار می کند که به حذف هوای گرم در اتاق ها و جایگزینی آن کمک می کند. کانال ها از دیوار یا سقف عبور می کنند تا هوا را به حرکت درآورند، آن را خنک و تمیز کنند و در نهایت آن را دوباره به اتاق مهمان بازگردانند.

اگرچه برای تهویه مطبوع بسیار موثر است، اما باید توجه داشت که این سیستم نسبت به مدل‌های دیگر گران‌تر است. دلیل آن این است که برخلاف سایر مدل‌های تک واحدی مانند PTAC، AC مرکزی دارای قطعات متعددی است که در بخش‌های مختلف خانه نصب می‌شوند. همچنین نصب پیچیده می تواند هزینه را بیشتر کند.

تهویه مطبوع ترمینال عمودی

این واحدهای گرمایش و سرمایش عمودی هستند که در کابینت ها نصب می شوند یا در قسمت های مخفی دیگر پنهان می شوند. همچنین می توانند در فاصله کوتاهی از ساختمان نصب شوند و اتصالات از طریق کانال ها انجام شود. عمدتاً برای کنترل دمای یک اتاق یک نفره استفاده می شود، اما می تواند روی چندین اتاق در یک ساختمان نیز کار کند.

دستگاه های تهویه مطبوع ترمینال عمودی با مکیدن هوای محیط در اتاق مهمان، خنک کردن آن و چرخش مجدد آن برای کاهش دما کار می کنند. یکی از مزایای اصلی استفاده از این کولر گازی طراحی فشرده آن است. برخلاف کولر مرکزی، نصب و نگهداری آن ارزان تر و راحت تر است. چالش اصلی این است که ممکن است برای تهویه مطبوع تمام اتاق های کل هتل به چندین واحد نیاز داشته باشید.

تهویه مطبوع ترمینال بسته بندی شده (PTAC)

این یکی دیگر از انواع رایج کولر گازی در اکثر هتل ها و ساختمان های کوچک است. روی دیوار نصب می‌شود و به کانال‌ها تکیه نمی‌کند و آن را به گزینه‌ای عالی برای خنک کردن اتاق‌ها یا واحدها تبدیل می‌کند. بر خلاف سایر مدل های AC که به کانال کشی گسترده نیاز دارند،PTAC  فقط به بست روی دیوار نیاز دارد. این نوع AC نیز ارزان است و نصب و استفاده آسان است. نقص اصلی استفاده از PTAC در هتل این است که باید برای هر اتاق یک واحد جداگانه تهیه کنید. این می تواند هزینه اولیه زیرساخت تهویه مطبوع را برای تاسیسات شما افزایش دهد .

تهویه مطبوع دیواری

این یکی دیگر از انواع کولر گازی است که برای ساختمان های بدون تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود. آنها بر روی یک پنجره نصب می شوند و از دریچه ها فقط برای دمیدن هوای خنک به یک اتاق استفاده می شود. مزیت اصلی کولرگازی دیواری این است که پنجره های اتاق ها را مسدود نمی کند. بنابراین، پنجره قابل استفاده باقی می ماند و به تامین نور و منظره ای دوست داشتنی در فضای باز برای مهمانان کمک می کند.

امروزه بیشتر هتلداران AC مرکزی یا PTAC را انتخاب می کنند زیرا نصب سیستم از طریق دیوار پیچیده است. این سیستم باید توسط افراد حرفه ای نصب شود و نیاز به سوراخ کردن دیوارها دارد. این بدان معناست که برای نصب یک واحد برای هر اتاق در کل استراحتگاه یا هتل، کار زیادی لازم است.چ

بهترین سیستم تهویه مطبوع هتل کدام است؟

چگونه بهترین سیستم تهویه مطبوع را برای هتل خود انتخاب کنید؟ اکنون که انواع اصلی کولرهای گازی مورد استفاده در هتل ها را بررسی کردیم ، چگونه می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد؟ در اینجا برخی از ملاحظات مفید وجود دارد:

ظرفیت  سیستم تهویه

این احتمالاً مهمترین ویژگی هنگام انتخاب سیستم تهویه مطبوع است. اگر فقط نیاز به تهویه مطبوع چند اتاق دارید، واحدهایی مانند PTAC ممکن است بهترین گزینه باشند. با این حال، باید برنامه رشد هتل را نیز در نظر بگیرید. اگر هتل فقط پنج اتاق دارد و قصد دارد به یک مرکز 30 اتاقه تبدیل شود، یک سیستم تهویه مطبوع بزرگتر ممکن است گزینه بهتری باشد.

مصرف برق

سیستم AC چقدر مصرف می کند؟ بهترین سیستم تهویه مطبوع هتلی، سیستمی است که انرژی کمتری مصرف کند. بنابراین، توضیحات سازنده و بررسی های تخصصی AC انتخاب شده را بخوانید تا نیازهای برق و میزان مصرف را درک کنید. همچنین، شما باید امتیاز ستاره AC را که بین 1 تا 5 است بررسی کنید.

قیمت

برای خرید سیستم AC نیز باید قیمت ها را مقایسه کنید و به سراغ گزینه مقرون به صرفه بروید. به یاد داشته باشید که هدف صرفاً شناسایی ارزان ترین سیستم تهویه مطبوع نیست، بلکه انتخاب بهترین مدلی است که با قیمت مقرون به صرفه به فروش می رسد. به عنوان مثال، اگر تصمیم به خرید یک سیستم تهویه مطبوع PTAC دارید، فروشندگان مختلف را با هم مقایسه کنید و یکی را انتخاب کنید که نرخ های بهتری را ارائه می دهد.

خصوصیات پیشرفته

بهترین سیستم AC برای هتل شما باید دارای ویژگی های پیشرفته برای عملکردهای اضافی باشد. بنابراین، ویژگی‌های پیشرفته مانند عملکردهای تمیز کردن خودکار، حالت خواب، بخاری داخلی و رطوبت‌گیرها را بررسی کنید. یکی دیگر از ویژگی های مهم یکپارچه سازی فعال است که امکان اتوماسیون را از طریق یک سیستم مدیریت مرکزی فراهم می کند .

چگونه می توان بازده سیستم تهویه را افزایش و قبوض را کاهش داد؟

در حالی که سیستم های AC در پشت صحنه بسیار سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل شود که مهمانان از هر دقیقه اقامت خود لذت می برند، شما همچنین باید قدردان باشید که آنها می توانند هزینه برق را بسیار بالا ببرند. تخمین زده می‌شود که اتاق‌های مهمان در هتل‌ها 40 تا 80 درصد کل هزینه‌های هتل را تشکیل می‌دهند و بخش عمده آن صرف تهویه مطبوع می‌شود. به همین دلیل است که باید به دنبال راهی موثر برای بهبود کارایی AC خود باشید.

سیستم تهویه مطبوع را همیشه در شرایط عالی نگهداری کنید

اگر بخشی از AC آسیب ببیند، می تواند کارایی کل واحد را به خطر بیندازد و هزینه برق را بالا ببرد. به عنوان مثال، گرفتگی مجاری می‌تواند جریان آسان هوا به اتاق‌های مهمان را به خطر بیندازد و AC را مجبور کند که سخت‌تر کار کند و انرژی بیشتری مصرف کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که واحد AC به طور منظم بازرسی می شود و قطعات آسیب دیده به موقع تعویض می شوند.

از سیستم مدیریت تهویه مطبوع خودکار استفاده کنید

سیستم‌های تهویه مطبوع و مدیریت روشنایی خودکار از سنسورها و نرم‌افزار استفاده می‌کنند تا ببینند چه زمانی اتاق‌ها اشغال نمی‌شوند و سیستم را خاموش کنند. این بدان معنی است که شما قبض های غیر ضروری از سیستم HVAC خود را متحمل نخواهید شد. آنها همچنین این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند که سطوح مختلف دمای اتاق خود را برای راحتی بیشتر تنظیم کنند.

نتیجه گیری

هنگام اداره یک هتل، کیفیت هوا برای تضمین بهترین اقامت مهمانان حیاتی است. در این پست تعدادی از بهترین سیستم های تهویه مطبوعی که در هتل ها استفاده می شود را بیان کردیم. به یاد داشته باشید که سیستم های تهویه بسته به وضعیت تأسیسات و برنامه های توسعه هتل خود انتخاب کنید. شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و ساختمانی می باشد. برای مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت های محصولات ( چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، مینی چیلر، هواساز صنعتی، داکت اسپلیت و …)  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *