چگونه داکت اسپلیت مناسب خود را پیدا کنیم

چگونه داکت اسپلیت مناسب خود را پیدا کنیم

چگونه داکت اسپلیت مناسب خود را پیدا کنیم؟

برای انتخاب یک داکت اسپلیت باید متراژ و تعداد اتاق های یک خانه را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خریداری یک داکت اسپلیت بنمایید.

سعد کنید داکت اسپلیت را بر اساس متراز خانه و تعداد اتاق هایی که قصد دارید سرمایش آن را برقرار کنید انتخاب بنمایید.

کارشناسان فروش حتما قبل از فروش محصول ایده آلتان به شما از متراژ خانه سوال هایی می پرسند و در نتیجه محصولات و داکت اسپلیت های مناسب را به شما پیشنهاد می دهند.

نکات قابل توجه قبل از خرید داکت اسپلیت

بهتر است برای خانه هایی که در طبقه ی آخر و یا طبقه ی وسط ساختان هستند از داکت اسپلیت استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می شود چیلر هوایی و چیلر هوا خنک را مطالعه کنید)

اندازه ی متراژ مناسب برای نصب داکت اسپلیت

بهتر است برای نصب داکت اسپلیت در خانه هایی که متراژ آن ها بیشتر از 120 متر است از دو داکت اسپلیت استفاده بشود.

داکت اسپلیت برای خانه های با متراژ بالا

برای خانه هایی که متراژ آن ها 150 متر است باید از داکت اسپلیت تک فاز با برق 32 آمپر استفاده کرد.

در صورتی که متراژ واحد بیشتر از 150 متر بود می توانیم از برق تک فاز 50 آمپر استفاده کنیم.

به این نکته هم توجه داشته باشید که میزان هوادهی دستگاه خیلی مهم است. اگر می خواهید سر و صدای دستگاه کم باشد باید میزان هوادهی داکت اسپلیت کم و اگر با ایجاد سر و صدای زیاد مشکلی ندارید می توانید از دستگاه داکت اسپلیت با هوادهی زیاد استفاده کنید.

شرایط مناسب برای نصب یونیت های خارجی

همانطور که می دانید یونیت های خارجی وظیفه ی تهویه ی هوا و همچنین سرد و گرم کردن جریان هوا را دارند. یونیت های خارجی باید در محیط خارج از خانه نصب بشوند. به همین خاطر این مقوله بسیار مهم است که یونیت های خارجی تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نگیرند. یونیت های خارجی یا یونیت های بیرونی باید بتوانند بدون دخالت عامل خارجی وظیفه ی خود را به درستی انجام بدهند. مثلا قرار گرفتن یونیت های خارجی در زیر برف یا نور آفتاب می تواند در عملکرد بهتر آنان اختلال ایجاد کند. به همین ترتیب پیشنهاد می شود که یونیت های خارجی را در زیر سقف و در شرایطی قرار بدهید که نور افتاب به آنها اصابت نکند.

گرمای نور افتاب می تواند باعث بشود که در عملکرد یونیت بیرونی اختلال ایجاد شود.

گاهی اوقات پیش می آید که یونیت های بیرونی را باید بر روی زمین قرار بدهیم. مثلا در کنار باغچه و یا درختانی که نیاز به آبیاری دارند. در چنین شرایطی باید توجه داشت که یونیت های بیرونی با رطویت باغچه در تماس نباشند و یا رطوبت محیط های بیرونی بر روی آن ها تاثیر منفی نگذارد.

اگر در مناطق مرطوب همانند استان های گیلان و یا مازندران در ایران اقدام به نصب داکت اسپلیت ها می کنیم باید توجه داشته باشیم که یونیت های بیرونی در معرض بارش باران قرار نگیرند. از آن جایی که بارش باران در این مناطق زیاد است ممکن است یونیت های بیرونی تحت تاثیر رطوبت زیاد دچار پوسیدگی بشوند.

چیلر آب خنک چیست؟ مطالعه کنید…

داکت اسپلیت ها در مناطق گرمسیری و بیابانی

در مناطق گرمسیری و بیابانی نصب داکت اسپلیت ها قوانین مخصوص به خودش را دارد. باید توجه داشت که در این مناطق یونیت های بیرونی را در زیر تابش مستقیم نور افتاب قرار ندهیم. تابش نور افتاب در مناطق گرمسیری شدید تر از دیگر مناطق جغرافیایی است به همین ترتیب باید برای یونیت های بیرونی سقف هایی را در نظر گرفت که یونیت های بیرونی دچار آسیب نشوند.

همچنین از آنجایی که در مناطق گرمسیری و خشک و حاره ای گرد و غبار و ریزگرد های موجود در هوا زیاد است، باید برای یونیت های بیرونی محفظه هایی در نظر گرفت که هواکش ها و فیلتر های یونیت دچار گرفتگی نشوند. شن و ماسه های یونیت های خارجی می توانند برای عمر مفید داکت اسپلیت مضر باشند. به همین ترتیب در شهر هایی همانند اهواز که گرم هستند و میزان گرد و خاک در هوا زیاد است باید توجه داشت که محفظه هایی برای یونیت های بیرونی در نظر گرفت. ان ها در زیر تابش نور خورشید قرار نداد و در مکان هایی از خانه نضب کرد که دارای حرارت کمتری باشد.

عدم نصب یونیت های بیرونی در نزدیکی به شاخ و برگ درختان

باید توجه داشت که یونیت های بیرونی را در نزدیکی به شاخ و برگ درختان نصب ننمود. همچنین نباید در کنار باغچه ها و یا گل و گیاه حیاط محل سکونت اقدام به نصب یونیت های خارجی کرد. این عمل عمر مفید فیلتر های داکت اسپلیت ها را کاهش می دهد.

شاخه و برگ های درختان مانع از تصفیه هوای مطلوب یونیت های خارجی می شوند. اگر در اطراف یونیت های خارجی شاخه و برگ هایی وجود داشته باشد یونیت های بیرونی نمی توانند گردش هوای مناسبی داشته باشند. در دستور العمل هایی که برای نصب یونیت های بیرونی نوشته شده است گفته شده است که یونیت های بیرونی باید حتما در فضای باز نصب بشوند. چرا که وظیفه ی اصلی سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت ها بر عهده ی یونیت های بیرونی است.

نتیجه گیری

باید توجه داشت که هر وسیله ی سرمایشی و گرمایشی قوانین نصب به خصوص خودش را دارد. به همین ترتیب داکت اسپلیت ها هم که از دو بخش اصلی یونیت های بیرونی و یونیت های داخلی تشکیل شده اند دارای قوانین مخصوص به خودشان هستند. این قوانین تا حدودی واضح و اشکار هستند که در این مقاله و مقاله های قبلی به آن ها اشاره کرده ایم.

به همین ترتیب باید برای نصب به کارشناسان خبره مراجعه شود چرا که نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیاز به تخصص و اگاهی مهندسی مناسب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *