یونیت داخلی و یونیت خارجی در داکت اسپلیت

یونیت داخلی و یونیت خارجی در داکت اسپلیت

داکت اسپلیت چیست؟ یونیت داخلی و یونیت خارجی در داکت اسپلیت چیست؟

هر دستگاهی مهندسی مخصوص به خودش را دارد و به این ترتیب عملکرد دستگاه های صنعتی با هم متفاوت می شود.

دستگاه های سرمایشی و گرمایشی هم از این موضوع مستثنی نیستند.

دستگاه های سرمایشی و گرمایشی نیز دارای فناوری منحصر به فرد خودشان هستند. در بین این وسایل سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت ها دارای مهندسی مخصوص به خودشان هستند که در ادامه به تشریح این مهندسی می پردازیم.

مهندسی مخصوصی  که باعث سرمایش و گرمایش محیط خانه های مسکونی و ساختمان های اداری می شود.

(پیشنهاد ما به شما مطالعه چیلر هوا خنک و فواید استفاده از آن است)

مهندسی داکت اسپلیت ها

داکت اسپلیت ها دارای یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی هستند.

یونیت های داخلی

یونیت های داخلی همان کانال هایی هستندکه جریان هوای سرد و گرم تولید شده را به درون اتاق ها می دمند. برای نصب یونیت های داخلی، خانه و یا مکانی که می خواهید داکت اسپلیت ها را در آن نصب کنید باید دارای سقف کاذب باشد.

این کانال ها که به درون اتاق ها راه دارند دارای لوله هایی هستند که آن ها را به یونیت های خارجی متصل می کند.

یونیت های داخلی کانال ها و تجیهزاتی در پشت سقف های کاذب هستند.

یونیت های داخلی را در داخل راهرو ها و یا مکان هایی نصب می کنند که سر و صدای ناشی از فعالیت های آن برای کسی مزاحمت ایجاد نکند. کانال های یونیت های داخلی همانند کانال های کولر هستند.

برای تعمیرات یونیت های داخلی بهتر است به متخصص مراجعه کنید. یونیت های داخلی هر سال نیاز به معاینه دارند. باید سالی یکبار در یک تاریخ مشخص توسط یک متخصص بررسی کاملی به عمل بیاید و در صورت گرد و خاک گرفتگی یونیت های داخلی دستمال کشی شده و تمیز بشود. به همین ترتیب می توانید تا سال های سال از داکت اسپلیت ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بررسی سالیانه ی یونیت های داخلی داکت اسپلیت می تواند عمر مفید این وسیله را افزایش بدهد.

>> چیلر آب خنک

یونیت های خارجی

جزء دوم داکت اسپلیت ها یونیت های خارجی هستند. یونیت های خارجی همان تجهیزاتی هستند که وظیفه ی سرد و گرم کردن هوای دمیده شده از کانال های داخلی را بر عهده دارند. یونیت های خارجی باید حتما در زیر سایه قرار بگیرند. چرا که این یونیت ها هستند که وظیفه ی سرمایش و گرمایش هوای دمیده شده به داخل خانه را دارند. به همین وسیله می توانیم بگوییم که نباید تجهیزات یونیت های خارجی تحت تاثیر دمای خورشید قرار گرفته و در تنظیم دمای هوای خانه اختلال ایجاد بشود.

بهترین مکان برای نصب یونیت های خارجی دیوار های ساختمان است. اما سمتی از دیوار های ساختمان که در معرض تابش نور خورشید قرار ندارد. اگر بالکن های یک خانه در معرض تابش نور خورشید نیست می توانید برای نصب یونیت های خارجی از دیوار بالکن ها استفاده کنیم.

انتخاب داکت اسپلیت مناسب

برای انتخاب داکت اسپلیت مناسب باید به عوامل زیادی توجه داشت. عواملی که باید قبل از خرید داکت اسپلیت به آن ها توجه داشته باشید در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.

  • یکی از این دسته بندی ها منطقه ی جغرایایی است. باید قبل از خرید داکت اسپلیت ها در نظر داشت که قرار است داکت اسپلیت را در چه دمایی و یا در کدام یک شهر های مسکونی نصب نمود.

نصب کردن داکت اسپلیت ها در شهر های رطوبتی می تواند قواعد مخصوص به خودش را داشته باشد. در شهر های خشک و بیابانی شاید اصلا نصب نوع دیگری از دستگاه های سرمایشی مناسب به نظر برسد.

به همین ترتیب منطقه ی جغرافیایی در نصب داکت اسپلیت مورد نظر نقشی بسیار اساسی دارد.

  • نکته ی دوم در نصب داکت اسپلیت این است که قرار باشد داکت اسپلیت ها را در خانه های مسکونی نصب کنیم و یا خانه های اداری. داکت اسپلیت ها انواع و اقسام مختلفی دارند. شاید نوع خاصی از داکت اسپلیت ها برای خانه های ادارای و نوع خاص دیگری برای خانه های مسکونی مناسب تر باشد.
  • تعداد سیستم های گرمایشی را در یک مکان مسکونی و یا اداری در نظر بگیرید. داکت اسپلیت را در چه خانه ای بنا می کنید. در آن خانه چند عدد لوازم گرمایشی وجود دارد. چند عدد کامپوتر و یا حتی چند عدد گاز آشپزخانه می توانند در انتخاب داکت اسپلیت مورد نیاز شما موثر باشند.
  • از آنجایی که زاویه ی تابش نور خورشید در ساختمان های شمالی و ساختمان های جنوبی متفاوت است، انواع و اقسام داکت اسپلیت ها مهم هستند. چرا که بعضی از آنها به هیچ عنوان نباید در زیر نور آفتاب قرار بگیرند. و همان طور که گفته شد یونیت های خارجی در خارج از ساختمان در زیر هوای آزاد قرار می گیرند. پس به همین منظور موقیعت جنوبی و یا شمالی بودن ساختمان محل نصب داکت اسپلیت بسیار مهم است.
  • از دیگر عوامل مهم در انتخاب نوع داکت اسپلیت ها تعداد پنجره ها و دریچه های خانه و سایز و ابعاد این دریچه ها است. اینکه تعداد پنجره ها و ابعاد آن ها چه اندازه باشد در انتخاب داکت اسپلیت مناسب نقشی اساسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *