راهنمای خرید چیلر آب خنک

راهنمای خرید چیلر آب خنک

چیلر آب خنک چیست؟ راهنمای خرید چیلر آب خنک چیست یا به عبارتی معیارهای خرید یک چیلر آب خنک خوب چیست؟

می توان اینگونه گفت که چیلر آب خنک نوعی دستگاه تهویه هوای مطبوع است که در فصل تابستان به عنوان مولد سرما عمل می کند و سرمایش های فرایندی و خنک کاری تجهیزات صنعتی را بر عهده دارد.

چیلر آب خنک چگونه کار می کند؟

چیلر آب خنک بر اساس سیکل تراکمی_تبخیری کار می کند.

موارد استفاده ی چیلر آب خنک

فرآیند سرمایش چیلر های آب خنک، همانطور که از اسم آن ها پیداست، با تولید آب سرد آغاز می شود. چیلر های آب خنک سرمایش مورد نیاز دستگاه های صنعتی، واحد های مسکونی، واحد های تجاری و یا اداری، سرمایش فرآیندی در صنایع دارویی و غذایی و شیمیایی، سرمایش مورد نیاز مجتمع های فرهنگی_تفریحی، ورزشی را تامین می کنند.

ساختار چیلر آب خنک

تمام چیلر های موجود در بازار از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند: کمپرسور، کندانسور، اپراتور و شیر انبساط. در بین این چهار قسمت اصلی چیلر ها، چیلر آب خنک کندانسوری متفاوت دارد. کندانسور چیلر آب خنک با کندانسور باقی چیلر های موجود فرق دارد. کندانسور چیلر آب خنک آبی است. چیلر آب خنک یک برج خنک کننده دارد که مبرد داغ خروجی از کمپرسور توسط آب سرد این برج خنک کننده حرارت خود را از دست داده و سرد می شود.

مزایای چیلر آب خنک

  • هزینه ی اولیه خرید چیلر های آب خنک پایین است.
  • چیلر های آب خنک دارای لرزش و صدای کمی هستند.
  • فشاری که در هنگام کار بر روی چیلر های آب خنک وارد می شود بسیار پایین است.
  • چیلر های آب خنک راندمان سرمایشی نسبتا بالایی دارند.
  • چیلر های آب خنک برای مصارفی که باید در آن ها سرمایش در زیر صفر باشد بسیار مناسب هستند.
  • چیلر های آب خنک در ظرفیت های بالای برودتی اندازه و سایز کوچکی دارند.
  • می توان چیلر های آب خنک را در فضاهای بسته هم مورد استفاده قرار داد. چیلر های آب خنک به فضای باز و هوای آزاد نیازی ندارند.
  • چیلر های آب خنک مصرف برق پایینی دارند.

معایب چیلر آب خنک

  • برای استفاده ی مفید از چیلر های آب خنک باید آب آنها مداما تعویض بشود به همین منظور چیلر های آب خنک مصرف آب زیادی دارند.
  • برج خنک کننده یکی از پایه های اصلی و ارکان های چیلر آب خنک است و بدون برج خنک کننده چیلر آب خنکی وجود ندارد. پس یکی از معایب این نوع چیلر وابستگی آن به برج خنک کننده است.
  • چیلر آب خنک محدودیت جغرافیایی دارد. این نوع چیلر مناسب شهر های رطوبتی نیست.
  • چیلر آب خنک به پمپاژ نیاز دارد تا بتواند گردش آب در برج خنک کننده را به سهولت رقم بزند. پس یکی دیگر از معایب چیلر آب خنک نیاز به یک سیستم پمپاژ قوی است.
  • چیلر آب خنک تعمیرات و نگهداری ویژه ای لازم دارد از این جهت هر چند خرید اولیه ی این چیلر ارزان و مصرف برقش پایین است اما هزینه ی نگهداری نسبتا زیادی دارد.

محل نصب چیلر آب خنک

می توان چیلر آب خنک را در هر جایی نصب نمود. چیلر آب خنک نیازی به هوا ندارد چرا که فقط با استفاده از آب خنک حرارت مبرد را جذب می کند. پس می توان چیلر آب خنک را در موتور خانه ها، قسمت های تحتانی ساختمان ها و یا پشت بام ها نصب نمود.

چیلر آب خنک سر و صدای کمی دارد پس نصب آن در فضا های بسته هیچ مانعی ایجاد نمی کند.

باید به این نکته توجه داشت که چون برج خنک کننده وظیفه ی تامین آب سرد کندانسور را دارد باید در فضای باز قرار گرفته باشد.

اگر چیلر اب سرد را در فضای باز نصب می کنید آن را در داخل باکس قرار بدهید چرا که در معرض آسیب های ناشی از نور آفتاب و یا بارش برف و باران قرار نگیرد.

مطلب آخر

مطمئنا هر فردی در خرید به دنبال این است که بهترین دستگاه موجود در بازار را بتواند بخرد، در واقع یک خرید باصرفه اقتصادی و با بهترین ویژگی ها آرزوی هر فردی در خرید است.

خرید چیلر آب خنک نیز مستثنی از این موضوع نیست و مطمئنا یک راهنمای خرید چیلر آبخنک نیاز است، گاهی نیز مشورت با یک متخصص در این زمینه نیز می تواند کمک شایانی کند.

شرکت هواصنعت تاو تولید کننده انواع چیلر آب خنک، چیلر هواخنک، انواع چیلر صنعتی، هواساز صنعتی و ایرواشرها و .. با بالاترین سطح کیفی ممکن می باشد . این شرکت همواره هدف خود را در این راستا قرار داده است که محصولاتی با کیفیتی بالاتر از سطح استاندارد و توقع مصرف کننده ارائه دهد.

همکاران متخصص ما در هواصنعت تاو آماده ارائه هرگونه مشاوره به صورت کاملا تخصصی به شما عزیزان هستند. پس همین حالا با تماس بگیرید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *