چیلرهای لیزری چه کاربردی دارد؟

چیلرهای لیزری

فرآیند کار با لیزر صنعتی شامل تبدیل انرژی الکتریکی به نور با طول موج و فاز برابر با استفاده از گازهای کمکی (مخلوطی از نیتروژن، مونوکسید کربن و هلیوم) است. این روش مقادیر قابل توجهی گرما تولید می کند که ممکن است برای فرآیندهای تولیدی که در آن پرتوهای لیزر استفاده می شود مضر باشد. اگر شرایط حرارتی به درستی کنترل نشود، فرآیندهای صنعتی حساس به حرارت، محصولات تغییر یافته یا با کیفیت پایین را تولید خواهند کرد. یک راه حل موثر برای مهار گرمای تولید شده توسط لیزر، استفاده از چیلرهای لیزری تخصصی برای خنک کردن فرآیندهای تولید است. در این مقاله، چگونگی کمک چیلرهای لیزری صنعتی به بهینه‌سازی فرآیندهای برش لیزری، جوشکاری و لحیم کاری را بررسی می‌کنیم.

چیلرهای لیزری شات سرد طول عمر خدمات را به حداکثر می‌رسانند

در چیلرهای لیزری، تیم ما طیف وسیعی از واحدهای چیلر را تولید می‌کند که می‌توانند برای خنک کردن مناسب لیزرهای صنعتی استفاده شوند. این چیلرها با حذف گرما از فرآیندهای برش و جوشکاری که گرمای بیش از حد ممکن است به اجزای حیاتی سیستم برش لیزر آسیب برساند، به فرآیندهای لیزر کمک می کنند.

چیلرهای لیزری صنعتی چگونه کار می کنند؟

سیستم های معمولی چیلر آب لیزری واحدهای چرخشی هستند که به طور فعال مایع خنک کننده را بین لوله لیزر فرآیند و واحد تبرید فعال هدایت می کنند. سازندگان چیلر آب لیزر معمولا واحدهایی با ظرفیت های بین 600 وات تا چند کیلو وات ارائه می دهند.

نکات هنگام خرید چیلر لیزری

فاکتورهای کلیدی که در هنگام خرید دستگاه لیزر آب چیلر باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • رتبه بندی توان لیزر در مقابل اندازه چیلر
  • هزینه نصب و خرید
  • الزامات خنک کننده منحصر به فرد
  • وجود ویژگی های اضافی
  • رتبه بندی توان لیزر در مقابل اندازه چیلر

طبق قرارداد، هرچه توان لیزر صنعتی بالاتر باشد، ظرفیت چیلر بیشتری مورد نیاز است. واحدهای چیلر بزرگتر برای خنک کردن موثر لیزرهای قدرتمند مورد نیاز خواهند بود.

برای مطالعه: مشکلات چیلرها

هزینه نصب و خرید

در حالی که این یک عامل تعیین کننده برای اپراتورهای لیزرهای پرقدرت نیست زیرا تنها بخش کوچکی از هزینه کل لیزر را تشکیل می دهد، اما نشان دهنده بخش بزرگی از هزینه های واحدهای لیزر کم توان است که ممکن است خنک کننده هوا باشد.

الزامات خنک کننده منحصر به فرد

اندازه گیری مقدار گرمای تولید شده توسط لیزر که به طور بهینه کار می کند، بار حرارتی آن است. اپراتورهای صنعتی باید یک واحد چیلر را انتخاب کنند که بتواند بار حرارتی تولید شده توسط واحد لیزر منحصر به فرد خود را به طور موثر دفع کند.

وجود ویژگی های اضافی

اکثر سازندگان چیلر لیزری ویژگی های ایمنی و کنترل اختیاری را ارائه می دهند که عملکرد چیلر را قابل اطمینان تر می کند.  مشتریان باید این ویژگی های اضافی را در تصمیم گیری در مورد گزینه چیلری که به بهترین وجه مناسب سیستم لیزری آنها است، ارزیابی کنند.

برای مطالعه: هواساز صنعتی سالن قارچ

اهمیت تنظیم حرارت در فرآیند برش لیزری

نیاز به تثبیت شرایط حرارتی در یک سیستم برش لیزری را نمی توان بیش از حد مورد تاکید قرار داد. مزایای مهم دفع موثر گرمای تولید شده توسط برش لیزری عبارتند از:

  • برش های تمیزتر روی ورق های فلزی یا ویفرهای سیلیکونی
  • حفاظت از اجزای لیزر حساس به حرارت

ما در هوا صنعت تاو چیلرهای فرآیندی با کیفیت بالا را مهندسی و تولید می کنیم که با طیف وسیعی از فرآیندهای صنعتی سازگار است. بسته به نیاز شما، ما همچنین چیلرهای سفارشی را ارائه می دهیم تا اطمینان حاصل شود که هر مشتری چیلر صنعتی را که به بهترین وجه برای فرآیند منحصر به فرد خود مناسب است دریافت می کند.

سفارش چیلر صنعتی تاو

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و مسکونی می باشد. این مجموعه با چند دهه سابقه درخشان تولیدکننده انواع چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، هواساز صنعتی، برج خنک کننده و ایرواشر صنعتی می باشد. برای مشاوره و خرید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *