چیلرهای صنعتی تولید فلزات چه کار می کند؟

چیلرهای صنعتی تولید فلزات

چیلرهای صنعتی تولید فلزات، بهترین راه حل های خنک کننده را برای نیازهای فرآیندهای صنعتی است. تکمیل قطعات فلزی آهنگری برای تولید محصولات با کیفیت بالا که می توانند در برابر سختی های استفاده صنعتی و تجاری مقاومت کنند، حیاتی است. آندایزینگ، آبکاری و جوشکاری مقادیر قابل توجهی گرما تولید می کنند و بنابراین به سیستم های خنک کننده نیاز دارند. سازندگان چیلر صنعتی مانند هوا صنعت تاو، چیلرهای کارآمدی را برای چیلرهای صنعتی تولید فلزات برای کاربردهای مختلف ارائه می دهند.

کاربردهای چیلرهای فرآوری فلز

فرآیندهای تکمیل فلز معمولاً مقادیر قابل توجهی انرژی حرارتی تولید می کنند که در صورت عدم اتلاف مناسب می تواند بر کیفیت محصولات نهایی تأثیر منفی بگذارد. چندین گزینه خنک کننده صنعتی برای تامین گرمای ایجاد شده در طول این روش های تکمیل فلز وجود دارد. در اینجا به برخی از کاربردها اشاره شده است که چیلرهای فرآوری فلز در آنها حیاتی هستند.

  • خنک کننده لیزری
  • آندایز کردن
  • رنگ و پوشش پودری
  • خنک کننده کوره
  • خنک کننده کویل کوره القایی
  • خنک کننده دایکاست
  • جوش نقطه ای
  • برش واترجت
  • برش پلاسما
  • سمپاشی حرارتی
  • سیستم خنک کننده آندایزینگ

آندایز کردن یک قطعه فلزی به فرآیندهایی اطلاق می شود که نمای بیرونی آن را با یک فیلم فلزی می پوشانند. جزء فلزی که باید پردازش شود، آند یک سلول الکترولیتی است که حاوی یک کاتد ساخته شده از عنصر دیگری نیز می باشد. این اجزا در یک حمام شیمیایی غوطه ور می شوند.

هنگامی که یک جریان الکتریکی از راه‌اندازی عبور می‌کند، یون‌های فلزی را از کاتد جدا می‌کند و آنها را به صورت یک لایه روی آند می‌گذارد. ضخامت لایه رسوب شده به مدت زمان قرار گرفتن آند در حمام باردار الکتریکی بستگی دارد.

همانطور که قبلا گفته شد، فرآیند آندایز کردن مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند که باید برای اطمینان از رسوب اکسید فلزی موثر و حتی یکنواخت حذف شود.

چیلرهای تکمیل فلز می توانند به طور موثر دمای آنودایز را در سطوح بهینه حفظ کنند. استفاده از چیلرهای آب یا  هوا خنک  در کنار مخازن الکتروشیمیایی می تواند به این نتیجه برسد.

سیستم خنک کننده آندایزینگ چگونه کار می کند؟

برای سیستم‌های خنک‌کننده فلزی که از چیلرهای خنک‌کننده با هوا یا آب استفاده می‌کنند، تغییرات در دمای داخل مخزن آنودایز توسط یک سنسور حرارتی نصب شده در داخل آن شناسایی می‌شود. هنگامی که مقدار گرمای تولید شده توسط فرآیند آندایزینگ شروع به بالا رفتن از سطوح از پیش تعیین شده می کند، دریچه های کنترل کننده در سیستم چیلر باز می شوند. این اجازه می دهد تا مایع خنک کننده از طریق مبدل حرارتی جریان یابد و باعث کاهش دمای داخلی می شود. این شیرها همچنین با رسیدن به محدوده دمایی مطلوب به طور خودکار خاموش می شوند و از خنک شدن بیش از حد فرآیند الکترولیتی جلوگیری می کنند.

سیستم خنک کننده نقطه ای جوشکار

هنگامی که از الکترودهای مقاومتی برای جوشکاری اتصال استفاده می شود، الکترودهای گرم شده در مدت زمان بسیار کوتاهی در معرض دماهای بسیار بالا قرار می گیرند. بنابراین استفاده از سیستم های خنک کننده آب از فرسودگی زودرس الکترودها جلوگیری می کند.

به طور معمول، یک لوله آب واقع در هر الکترود برای حفظ دمای جوش در یک حالت پایدار استفاده می‌شود که از شکست الکترود و استحکام جوش ضعیف جلوگیری می‌کند.

برای مطالعه بیشتر: چیلر ضد انفجار

کوئنچ تانک خنک کننده

این روش خنک‌سازی فلز شامل غوطه‌ور شدن کامل مواد در ظرفی است که توسط یک مبدل حرارتی احاطه شده است. گرمای منتقل شده از قسمت فلزی به مخزن خنک کننده توسط مبدل حرارتی که از طریق آن یک خنک کننده (معمولاً مخلوطی از گلیکول و آب) از یک واحد چیلر در حال گردش است، پخش می شود.

سیستم خنک کننده دایکاست

آهنگری فلزات در اشکال و طرح های مختلف فرآیندی است که برای اطمینان از نتایج بهینه نیاز به تنظیم حرارتی نزدیک دارد. راه اندازی معمولی برای سیستم های خنک کننده دایکاست شامل یک حوض یا قالب خنک کننده است که فلز مذاب را می توان در آن ریخت. به این ظرف یک مبدل حرارتی متصل است که سیال سرد را به گردش در می آورد و گرما را از فرآیند دور می کند.

سیستم خنک کننده کوره القایی

در حال حاضر روش های مختلفی برای دستیابی به خنک سازی القایی استفاده می شود. بیشتر تجهیزات خنک‌کننده القایی صنعتی از یک راه‌اندازی حلقه بسته استفاده می‌کنند که هوا یا آب را در یک مبدل حرارتی که در اطراف فرآیند تولید قرار دارد، منتقل می‌کند. مانند سایر سیستم های خنک کننده که با مبدل های حرارتی کار می کنند، سیستم های خنک کننده کوره القایی معمولاً از مخلوط گلیکول و آب به عنوان خنک کننده استفاده می کنند. این بخاری القایی آب خنک به دستیابی به تنظیم حرارتی مطلوب کمک می کند.

برای مطالعه بیشتر: کاربرد چیلر در صنعت های متخلف 

چیلرهای برش واترجت

چیلرهای برش واترجت به طور خاص برای استفاده از آب دستگاه های واترجت شما طراحی شده اند. این قطعات از باکیفیت ترین قطعات ساخته شده اند و با حفظ دمای قطع آب به طور کارآمد طراحی شده اند.

چیلرهای واترجت بسیار قابل اعتماد ما که برای عملکرد بی صدا طراحی شده اند، در مشخصات استاندارد یا سفارشی موجود هستند. چیلرهای برش واترجت ما که در 2 و 3 تن موجود هستند، بسیار مقرون به صرفه هستند و به صورت سفارشی برای عملیات خاص دستگاه برش آب شما طراحی شده اند. علاوه بر این، آنها می توانند خصمانه ترین موقعیت های عملیاتی محیطی را تحمل کنند.

چیلرهای برش پلاسما

فرآیند برش پلاسما از یک جت شتاب‌دار پلاسمای داغ برای انتقال انرژی به یک ماده کاری رسانای الکتریکی استفاده می‌کند. برش پلاسما معمولاً در ساخت و سازهای صنعتی، کارگاه های ساخت، عملیات نجات و اسقاط و تعمیر خودرو استفاده می شود. سیستم های خنک کننده صنعتی در این کاربردها برای ایجاد دماهای پایدار در طول فرآیند برش پلاسما استفاده می شود. چیلرهای ما یکپارچگی سیستم برش پلاسما را با عملکرد استثنایی حفظ می کنند و سال ها کنترل قابل اعتماد دمای مایع را ارائه می دهند.

چیلرهای اسپری حرارتی

پاشش حرارتی یک تکنیک پوششی است که سطح یک ماده جامد را بهبود می بخشد. در طول فرآیند، ذرات ریز ماده گرم شده در جریانی از گاز در حال کار حمل می‌شوند و روی قطعه اسپری می‌شوند تا یک پوشش یکنواخت و تمام شده ایجاد کنند. برای دستیابی به محصولات نهایی با کیفیت بالا، از چیلرهای صنعتی برای حفظ دما در طول فرآیند اسپری حرارتی استفاده می شود. چیلرها دمای نازل اسپری را کنترل می کنند تا از گرم شدن بیش از حد یا خنک شدن بیش از حد جلوگیری کنند و دمای دقیق را در طول عملیات حفظ کنند.

سفارش چیلر صنعتی تاو

شرکت هوا صنعت تاو تولیدکننده تخصصی انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و مسکونی است. چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک، هواساز صنعتی و… می باشد. برای مشاوره و خرید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *